Re: Kilka pytanek lamera

Autor: Zbyszek (okon_at_fnet.pl)
Data: Thu 30 Apr 1998 - 00:14:49 MET DST

Grzegorz Szysz/lo <znik_at_wbc.lublin.pl> napisal

> do internetu ISO. wewnetrznie takiego kodowania jak DOS po zaladowaniu
> polskiej strony kodowej.

To pewnie bedzie problem z polskimi fontami :(. A własnie, przy okazji -
jak wyglada sprawa obslugi fontow TT i T1?

> na 16mb chodzi, ale mocno swapuje. mimo to, i tak dziala o niebo szybciej
> niz wongroza. generalnie wymagania ma wieksze. a przede wszystkim
> nie wiesza sie tak latwo. problem, nie wszycy producenci pisza drivery
> dla os/2. tak wiec uwazaj przy zakupach.

Sprzet mam raczej standardowy, tylko karta grafiki S3 Virge, a jak tu
przeczytalem, sa z tym jakies problemy (co prawda na cd ze sterownikami
jest cos pod OS/2 - tak przynajmniej jest napisane, podobnie z innym
sprzetem, a do drukarki widzalem cos na stronach HP).

> w wersji polskiej, jest wszystko po polsku (oprocz bonus pack).
> masz os2 edytor, i edytor rozszerzony. troche lepszy od windzianego write
> (cos ala word pro), lecz gorszy od word2 (ps, word6 jest naprawde
niewiele
> lepszy, za to ma wiecej wodotryskow na ktore ludzie sie lapia).

Niestety cos ala Word 6 jest mi niezbedne do pracy (glownie chodzi o pola,
bardziej zaawansowane wyszukiwanie i pare podobnych drobiazgow). Ponadto
chodzi o jeszcze jedna wazna sprawe - o dlugie nazwy plikow. Jaka jest
obsluga dlugich nazw w programach pochodzacych z W3.1 - czy tak samo
nonsensowna jak w W95 (typu pierdo~1.doc)? A moze jest jakis sprytny
programik, ktory dodawalby obsluge dlugich nazw do programow spod W3.1? Pod
Win95 jest cos takiego i nawet niezle dziala (np. dodawal to Symantec do
NortonNavigatora, bylo też pare innych). WP 6.1 PL mozna teraz kupic po
zupelnie przyzwoitej cenie, zwlaszcza na licencji EDU.
Tyle, ze jak kodowanie inne, to pewnie bedzie problem z korekta
ortograficzna :(.
Poszukalem zreszta troche w Internecie i niczego takiego jak WordPro f.
OS/2 nie znalazlem :(. To tak swoja droga zupelna paranoja - Lotus, ktory
jest wlasnoscia IBM-a nie wspiera OS/2, a ponoc przenoszenie oprogramowania
W95=>Warp jest bardzo proste.

> jakie zasmiecanie :) zadawaj kolejne pytania :))

Dzieki - mam ich cale mnostwo. Po prostu szukam czegos w rodzaju "lepszych
Windows bez Windows". A i jeszcze jedno - jest Netscape 3.0? No i co to
jest REXX (jakies skrypty ??).

Tak czy siak, pewnie trzeba bedzie sprobowac. Jeszcze raz dzieki za
informacje.

Pozdrawiam -

Zbyszek
okon_at_fnet.pl