Re: Kilka pytanek lamera

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_bptnet.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 23:05:35 MET DST

"Zbyszek" <okon_at_fnet.pl> wrote:

>- jakiego kodowania ogonków używa Warp (CP, ISO, jakieś własne),

W sesjach WIN-OS/2 windowsianego CP-1250, w sesjach OS/2 CP852,
do komunikacji z Internetem ISO-8859-2 (posiada wbudowane mechanizmy
przekodowywania 'ogonków')

>- jakie są minimalne wymagania sprzętowe (pamięć i procesor) i jak wypada
>porównanie szybkości pracy między Merlinem a W95.

Nie mam porównania z W95. Na na moim sprzęcie (P166/32 MB RAM) jest
istotnie szybszy od NT 4.0 Wkstn.
Na temat minimum sprzetowego zdania uczonych są podzielone :-)
Moim zdaniem minimum do sensownej pracy to 486DX2/66 i 24 MB RAM.

>- czy jest jakiś spolszczony edytor tekstu specjalnie pod Warpa (WordPro
>byłby idealny),

Niestety, nie. WordPro 96 istnieje tylko w wersji anglojęzycznej.
Jeżeli lubisz edytory Lotusa, to jesteś skazany na AmiPro 3.0 PL.
Jedynym powodem, dla którego w pracy trzymam na dysku Win NieTe,
jest Smartsuite 96 PL :-)

>- jak wygląda kwestia uruchamiania programów spod W3.1 (czy są jakieś
>większe problemy?),

Są kłopoty z programami wymagającymi Win32s ver. 1.30 (np. EuroPlus +)
i niektórymi komunikującymi się po SPX z serwerem Netware (np. PowerChute,
Palindrome).

>- czy istnieją jakieś mechanizmy ułatwiające korzystanie z jednego
>komputera przez kilka osób (coś lepszego niż nieszczęsne "hasła" W95).

W standardowym Warpie nie ma w ogóle żadnych haseł - IMHO to jedna
z jego wad w porównaniu z Win NieTe.

>- czy jest jakiś sposób tworzenia i korzystania z niestandardowych układów
>klawiatur (ew. jak wygląda przełączanie się między dostarczonymi przez
>producenta).

Paskudnie. W samym OS-ie nie ma takiej możliwości (nie szukałem żadnego
dodatkowego oprogramowania, które by to umożliwiało i nie wiem, czy
jest w ogóle dostępne). Można zmieniać dwa układy klawiatury pod WIN/OS-2,
tak jak w Win 3.1x.

>- no i oczywiście - jakie są największe zalety i największe wady Warpa.

Z mojego punktu widzenia ma dwie duże zalety. Pierwsza to możliwość
uruchamiania wielu aplikacji DOS naraz, każdej z innymi parametrami
środowiskowymi i innym przydziałem pamięci.
Drugą zaletą jest interfejs użytkownika - Workplace Shell.
Z tym, że... on, a zwłaszcza jego obiektowość, na początku denerwuje
- szczególnie kogoś, przyzwyczajonego do MS Windows. Po 3 miesiącach
zaczyna się go lubić, po dalszych trzech trudno sobie wyobrazić
pracę z innym GUI.

Największą wadą jest brak spolszczonego oprogramowania użytkowego.

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_bptnet.pl gregboda_at_free.polbox.pl