Re: Kilka pytanek lamera

Autor: Sławomir Stachniewicz (Slawomir.Stachniewicz_at_alf.ifj.edu.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 14:37:00 MET DST

On Wed, 29 Apr 1998 14:07:32 +0200 (CEST), Zbyszek wrote:

>- jakiego kodowania ogonkˇw u ywa Warp (CP, ISO, jakie w asne),

CP 852 "IBM Latin 2", zas w Internecie obsluguje ISO-8859-2.

>- jakie s minimalne wymagania sprzŕtowe (pami੠i procesor) i jak wypada
>porˇwnanie szybkoÂci pracy miŕdzy Merlinem a W95.

        486 SX (moze nawet 386), 12 MB RAM (podobno da sie
zainstalowac na 8 MB, zalecane 16 a najlepiej 32 MB RAM).
Poprzednia wersja (Warp 3) dzialala nawet na 386 SX i 4 MB RAM.
Jesli chodzi o HDD, to przynajmniej 100 MB wolnego miejsca
(a najlepiej ponad 200 MB).

>- czy jest jaki spolszczony edytor tekstu specjalnie pod Warpa (WordPro
>by by idealny),

        Chyba nie. Razem z systemem jest edytor z IBM Works -
wprawdzie nie uzywam (wszystko pisze w TeX-u) ale, jak sie
zdaje, jest calkiem przyzwoity.

>- jak wygl da kwestia uruchamiania programˇw spod W3.1 (czy s jakieÂ
>wiŕksze problemy?),

W zasadzie tylko z Win32s v. 1.30.

>- czy istniej jakie mechanizmy u atwiaj ce korzystanie z jednego
>komputera przez kilka osˇb (co lepszego ni nieszczŕsne "has a" W95).

Nie ma zadnych mechanizmow "utrudniajacych".

>- czy jest jaki sposˇb tworzenia i korzystania z niestandardowych uk adˇw
>klawiatur (ew. jak wygl da prze czanie siŕ miŕdzy dostarczonymi przez
>producenta).

Nie probowalem.

>- no i oczywiÂcie - jakie s najwiŕksze zalety i najwiŕksze wady Warpa.

To zalezy, co kto lubi. Mnie sie podoba, bo:

- jest szybki (w pelni 32-bitowy)

- bardzo dobrze w nim pracuje emTeX

- ma swoj wlasny tryb tekstowy (nie tylko sesje DOS)

- bardzo dobry system plikow (HPFS)

- sporo dobrego shareware/freeware/Public Domain/gnu
  (np. gnu emx C/C++, gnuplot, emulator X-Windows)

- bardzo dobra wspolpraca z Internetem

- dosc stabilny (rzadko sie "wyburacza").

Wady - oczywiscie, istnieja:

- mniej sterownikow, niz do Windy (producenci sprzetu
  czesto zapominaja o OS/2) a te, ktore sa, sa czesto
  gorszej jakosci (np. problemy z "ogonkami")

- mniej komercyjnego oprogramowania, a zwlaszcza dostepnego
  w Polsce - a to spod G95/NT na ogol "nie pojdzie"

- malo ksiazek o OS/2 i (zwlaszcza) programach pod OS/2.

        Na razie tyle. W razie bardziej szczegolowych
pytan sluze wyjasnieniami (ale to raczej na priv).

        Slawomir Stachniewicz.

Slawomir.Stachniewicz_at_alf.ifj.edu.pl
http://solaris.ifj.edu.pl/~stachnie
Si vis pacem, para bellum.