Re: Czym dzwonic do serwera PPP z LANu

Autor: Jan Stožek (jasio_at_SPAM.polbox.pl)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 02:03:38 MET DST

On 9 Apr 1998 00:33:05 +0200, Jurek Kowalski wrote:

:>Jan Stožek wrote:
:>>
:>> Nota bene, czy nie prościej byłoby doprowadzić do drugiej lokacji Internet i założyć
:>> Virtual Private Network?
:>
:>Wiele moge :-), ale nie zawsze mi pozwola :-(
:>
:>W tym konkretnym przypadku narzucaja mi silne ograniczenia bo to Home
:>Banking.
:>
:>To znaczy, ze nic nie moge proponowac dla koncowego intranetu bo to bank
:>powazny.
:>Watpliwe czy dodadza wpis do tabeli rutingu w ich intranecie.
:>
:>I znaczy, ze nie moge proponowac np. socksow, oprogramowanie klienta
:>jest zatwierdzan przez bank.

(ciach... za dużo tego)

        Czegoś tu nie rozumiem. To chłopaki uważają, że VPN jest niebezpieczny, a
dodzwaniany PPP jest bezpieczny? To chyba ich na głowie pokręciło. Tylko mi nie mów, że
połączenie PPP jest po wewnętrznej stronie F/Walla, bo wtedy chyba trzeba by kogoś zabić
śmiechem! Nota bene, czy jesteś w stanie zagwarantować, że jeżeli ktokolwiek inny dodzwoni się
na ten magiczny numer, to dostanie kopa i spadnie? Z braku lepszych pomysłów, to się daje
całkiem zgrabnie zrobić nawet na poziomie modemów, o ile są odpowiednio drogie. Ale
wówczas powinny być dedykowane do tego połączenia lub obsługi tego typu połączeń. Mimo
wszystko jednak uważam, że porządnie kodowane połączenie - nawet przez sieć publiczną - jest
bezpieczniejsze i stabilniejsze niż jakiekolwiek sztuczki z dialupem. Chyba, że się tego dialupa
_naprawdę_ bardzo dobrze zrobi i skutecznie pozatyka.

:>Moge tez napisac wlasny proxy SMTP (dedykowany wiec prostszy).
:>
:>Czy jeszcze cos sie Wam nasuwa ?-)

        To zależy, jaki _konkretnie_ efekt chcesz uzyskać. :) Bo wygląda na to, że problem masz
rzeczywiście nietrywialny.

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl