Re: Jak sie dolaczyc do sieci w311-w95

Autor: Piotrek (salata_at_im.uj.edu.pl)
Data: Fri 27 Mar 1998 - 17:04:13 MET

Cześć!
Ponieważ już to przerabiałem u mnie w Instytucie, więc może będę w
stanie choć trochę doradzić. Ale do rzeczy.
> I teraz pytania:
> 1. Jesli w folderze "polaczenia" nie moge znalezc zasobow sieci
> windzianej to gdzie dokladnie ich szukac? W "kliencie plikow i drukarek"
> czy w "sieci"

Trzeba ich szukać, ale dopiero jak wszystko będzie dobrze
skonfigurowane, w "Połączenia\Sieć\Klient plików i drukarek".
Można też w trybie znakowym NET VIEW.

> 2. Czy protokoly sa dobrze wybrane lub czy trzeba cos przestawic w ich
> domyslnych ustawieniach (na razie nie ruszalem)?

Tu jest trochę więcej zabawy. Przedewszystkim nie jest Ci potrzebny NET
BIOS ale NET BIOS over TCP/IP. A dalej to już odsyłam Cię do Internetu
(bawiłem się tym jakieś 1/2 roku temu i niewiele już pamiętam ;-(. Oto
linki,które Ci mogą pomóc:
http://www.flash.net/~roknrob/sea.htm
http://carol.wins.uva.nl/~leeuw/samba/warp.html
Ten drugi dotyczy głównie korzystania z Samby, ale też się może przydać.
Pamiętam, że było coś o łączeniu się z siecią Win gdzieś w dokumentacji
do TCP/IP, ale b.sprytnie ukryte.

> 3. Dlaczego OS2 nie moze zyc bez min. 5 znakowego hasla uzytkownika? A
> moze moze?

Może, dopóki nie chcesz podłączać dysków i drukarek sieciowych.
Do telnetu ftp i innych takich nie trzeba się logować lokalnie,
ale żeby otworzyć "Sieć\Klient plików i drukarek" już trzeba.
BTW radzę nie zapomnieć hasła do logowania lokalnego ;-)

Mam nadzieję, że coś Ci to pomoże. Życzę powodzenia.

                                        Pozdrawiam
                                                P.Salata