Re: CD Audio to MP3

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Thu 26 Feb 1998 - 23:57:56 MET

On Tue, 24 Feb 98 18:02:10 +0100, Krzysztof Koczubik wrote:

:>Monday February 23 1998 04:15, Jan Sto ek wrote to All:
:>
:> JS> Czy jest jaki soft pozwalaj cy na zapisanie CD Audio jako MP3***?
:> JS> Widzia em jaki kawa ek, ktˇry mia zapisywaŠ WAV-y, ale mi siŕ na
:> JS> czym wyk ada . Mo e na tym, e mˇj CD nie ma chyba cyfrowego
:> JS> po czenia z kart .
:>
:>Nie zabardzo rozumiem ostatniego zdania.

        W międzyczasie zostało ustalone (zreasumuję, na wypadek, gdyby tu byli inni
muzealnicy :)

        - CD Audio Dump (którego próbowałem) oraz Alfons (którego też spróbowałem w wyniku
podpowiedzenia) wymagają cyfrowej transmisji dźwięku z CD, jeśli dobrze zrozumiałem przez
magistralę IDE. Dzięki temu można czytać CD bez utraty jakości.

        - stare CD-ROMy tej możliwości nie mają, pojawiła się bodaj w okolicy 8x (ja mam 2x).

        - programy czytające krążki analogowo (pewnie korzystają z konwersji AD w karcie
muzycznej), takie jak CDWAV101 (PMCD2WAV v. 1.01, wypróbowałem, działa) i TWAVE100
(jeszcze nie wypróbowałem, ale to chyba jest ta sama kategoria wagowa) mogą czytać z
dowolnego napędu, ale mogą wnieść zniekształcenia wynikające z dodatkowej konwersji AD
albo nawet zdudnienia DA w kompakcie i DA w komputerze. No i działają dość długo - chyba nie
szybciej niż odtwarzanie płytki w trybie analogowym.

:>widzia em i inne tylko jako nic wiŕcej teraz nie mogŕ znaleŠ, jedno jest
:>pewne - warto szukaŠ

        Jak widać na załączonym obrazku, zapytać też warto. ;)

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl