Re: CD ROM nie pozwala wystartowaŠ OS/2

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Tue 20 Jan 1998 - 22:29:38 MET

On Mon, 19 Jan 1998 20:39:22 +0100, Jacek Pietraszek wrote:

:>Jan Sto ek wrote:
:>>
:>> Ja te o tym czyta em. Ale ciekawe _dlaczego_
:>> posortowanie CONFIG.SYS przyspiesza start systemu - i
:>> to drastycznie - je eli loader _i_tak_ musi przeczyta
:>> ca y plik do ko ca, wróci , przeczyta , wróci , przeczyta
:>> i tak w sumie jakie dwadzie cia razy...
:>
:>A czy przypadkiem nie wystepuje tu podobny efekt, jak
:>w przypadku pamieci DOS-a: kolejnosc ladowania ZNANYCH
:>programowi basedev-ow i device-ow wplywa na czas inicjacji
:>systemu?

        Tzn. znanych któremu programowi? Sortującemu? Obejrzałem przed chwilą taki,
napisany w Rexxie (SRT.CMD, rozpowszechniany jako SRTBT20.ZIP). W większości wypadków
on sprawdza tylko trzy pierwsze znaki wiersza. Więcej chyba tylko w przypadku DEVINFO (żeby
odróżnić od DEVICE) i driverów DOS-owskich (które poznaje po tym, że ścieżka zawiera MDOS\).
Sprawdziłem zresztą dla kilku typów driverów, że zgodnie z przewidywaniem on nie przestawia
wywołań jednego rodzaju pomiędzy sobą (ani nie rozdziela CALL-i od RUN-ów), tylko wystawia
BASEDEV-y na początek, potem LIBPATH, SET-y, CODEPAGE, COUNTRY i DEVINFO,
DEVICE (dla OS/2), IFS potem coś tam dalej itp.

        A podobno jakoś przyspiesza. ;)

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl