Re: OS/2 a Windows95

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Tue 20 Jan 1998 - 18:22:35 MET

On Tue, 20 Jan 1998 14:30:47 +0100, Piotr Siepak wrote:

:>Czy pod OS/2 Warp zaistniała możliwość uruchamiania programów dla Windows

        Nie.

:>95? Swego czasu czytałem ( w którymś z popularnych czasopism) ,że IBM
:>pracował nad tym.

        Prawie na pewno pracował, ale po cichu. Oficjalne stanowisko IBM-a jest (było?) takie, że
OS/2 nie zawiera i nie będzie zawierał interfejsu dla 32-bitowych programów dla Windows (95 i
NT). IBM zapewnia jednak SDK do rekompilacji programów Win-32 pod OS/2. Wiem też, że
przynajmniej jeden zespół pracuje nad konwersją gotowych programów firm trzecich dla OS/2.
Nie pamiętam ich adresów - informację tę wraz z linkiem znalazłem albo w Warpowisku albo w
"Unnoficial WARP coś tam" (link też z Warpowiska). Wiadomo też, że przynajmniej w niektórych
przypadkach można się spodziewać kłopotów. Przestrzeń adresowa pamięci wirtualnej OS-a jest
mniejsza niż Windows. Normalnie nie powoduje to problemów (jest to bodaj 512 GB czy jakoś
tak), ale niektóre programy (w tym WinWord) wymuszają ładowanie na samym końcu przestrzeni
adresowej.

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl