Re: CD ROM nie pozwala wystartować OS/2

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Tue 20 Jan 1998 - 04:17:32 MET

On 19 Jan 1998 22:15:21 +0100, Mirek Nowakowski wrote:

:>On Mon, 19 Jan 1998 19:46:40 +0100 (CET), Jan Stożek wrote:
:>
:>>
:>> Ja też o tym czytałem. Ale ciekawe _dlaczego_ posortowanie CONFIG.SYS przyspiesza
:>>start systemu - i to drastycznie - jeżeli loader _i_tak_ musi przeczytać cały plik do końca,
wrócić,
:>>przeczytać, wrócić, przeczytać i tak w sumie jakieś dwadzieścia razy...
:>>
:>
:>Moze przy pierwszym przejsciu jest rownoczesnie wykonywana detekcja, czy
:>CONFIG.SYS jest posortowany? I za drugim razem system juz wie, ze nie
:>musi czytac pliku do konca?

        Jest to możliwe i nawet mało kosztowne. Tyle, że obróbka CONFIG.SYS to tylko kilkaset
seeków... tam musi być coś jeszcze...

:>
:>A tak BTW, w DOS-ie istnieje mechanizm dostepu swobodnego do pliku
:>sekwencyjnego. Czy jest cos takiego w OS-ie?

A jak bez tego wyobrażasz sobie pisanie oprogramowania? :)

Oczywiście narzędzia mogą tę swobodę ograniczać - np. w Pascalu pliki tekstowe można czytać
wyłącznie sekwencyjnie; jeżeli chcesz inaczej, to trzeba otworzyć plik jako binarny. Sam system
chyba nie robi takiego rozróżnienia. Zresztą nie siedzę aż tak głęboko, żeby wiedzieć na 100%

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl