Re: Pomozcie ! Pomozecie ? 2

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Sat 17 Jan 1998 - 15:54:36 MET

On 16 Jan 1998 22:39:55 +0100, Mirek Nowakowski wrote:

:>Zeby sie pozbyc odwolywanie to dialera standardowego? Jak sobie otworzysz
:>obiekt Internet (Modem) i otworzysz Settings np. WebExplorer (Modem) [1
:>klik prawym przyciskiem na ikonie, z menu wybrac Settings] to zauwazysz,
:>ze w polu przeznaczonym na sciezke i nazwe pliku stoi jak byk
:>"LINKUP.EXE", a w polu na parametry -- "EXPLORE.EXE", ewentualnie z czyms
:>jeszcze z a ogonem. Musisz wykasowac "LINKUP.EXE", w jego miejsce wpisac
:>"EXPLORE.EXE", a w polu na parametry zostawic tylko parametry, np. "./Q".
:>Analogicznie trzeba wpisac poprawki dla innych programow internetowych. A
:>potem to juz tylko pamietac, zeby najpierw wywolac dialer, a potem
:>uruchamiac program.

        Jak i tak musisz pamiętać o wcześniejszym zalogowaniu, to nie trzeba wcześniej usuwać
LINKUP-a, bo jak już nawiążesz połączenie, to on nie przeszkadza. :)
        Wprawdzie tego nie ćwiczyłem, ale można spróbować napisać swoją wersję
LINKUP.CMD... Ja napisałem coś takiego, choć w nieco innym układzie, bo nie był mi potrzebny
prawdziwy linkup, tylko chciałem sobie zautomatyzować ściąganie jakiegoś serwisu wg
schematu: login, ftp, logout. Skrypt jest załączony na końcu. Jest napisany w 4OS2 i poza tym
spoza systemu korzysta tylko z GO.EXE (w tej chwili nie pamiętam dlaczego, nie skorzystałem z
pppkill do sprawdzenia, czy PPP działa... może chciałem wyrzucić na wierzch ewentualne okno
PPP na przód, a może PPPKILL daje wynik pozytywny dopiero po ustanowieniu połączenia, a nie
w trakcie próby; "go j go" wyrzuca na wierzch okno mojego "dialera"). Skrypt jest dość
prymitywny, ale działa (zapętlanie w razie niepowodzenia jest zrobione w baczu wywołującym).
Parametry SLATTACH-a przepisałem z normalnego dialera. Oczywiście zamiast gwiazdek
trzeba wpisać prawdziwe hasło. Dla tepsy końcówka tego wywołania wyglądałaby tak: "\r
sername: ppp assword: ppp". Cuda w pętli w środku są tak naprawdę nieco zbędne... chciałem
mieć jakiś wskaźnik czasu, więc najpierw rysuję tyle literek "o" ile sekund ma trwać próba
połączenia, a potem co sekundę zastępuję "o" kropką. Tak naprawdę ważny jest początek
(sprawdzenie, czy PPP już jest i jeśli nie, to wywołanie PPP i - pośrednio - SLATTACH-a) oraz
koniec (kasowanie obydwu w razie niepowodzenia, bo będą bruździć przy następnej próbie).

        A najlepiej to pewnie zarejestrować INJOY-a i mieć PPP on demand.

================== CONNECTIP.CMD [delay] =====================================
iff %_at_numeric[%1] ne 0 then
  set delaytime=%_at_eval[%1/2]
else
  set delaytime=45
endiff

pppkill -id ppp0 > nul
iff errorlevel 1 then
  go j ppp > nul
  iff errorlevel 1 Then
    Echo Connecting to POLBOX:
    start /b /c ppp com2 57600 defaultroute modem notify rtscts connect "slattach
ATE0Q0S0=0V1X4&C1&D2 OK ATDT6656262 NNECT \r 4: 4 Login: Jan\sStozek/PPP\s-d
password: ******** "
  Else
    Echo Waiting for previous connection to complete:
  EndIff
  go j go > nul
  echos %_at_repeat[o,%delaytime]
  do while %delaytime gt 0
    delay 2
    pppkill -id ppp0 > nul
    echos %_at_char[8].%_at_char[8]
    if %? == 0 quit
    set delaytime=%_at_dec[%delaytime]
  enddo
  echo.
  delay 2
  pppkill -id ppp0 > nul
  iff errorlevel 1 Then
    Echo Connection failed, clearing system status
    for %process in (slattach ppp) do go k %process > nul
  endiff
endiff
Pozdrawiam serdecznie,

(js).