Re: Pomozcie ! Pomozecie ? 2

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 16 Jan 1998 - 22:24:42 MET

On Fri, 16 Jan 1998 19:46:29 +0100 (CET), Piotr Nasta y wrote:

>Ja shem nie denerfuje... prawie nigdy :))

Ja tez jestem zupelnie spokojny.
_Z_u_p_e_l_n_i_e_ _s_p_o_k_o_j_n_y_!_
S p o k o j n i u t k i ! ! !
QRWA, JESTEM SPOKOJNYYY!!!!!!! :-)

>Warp jest zwykly UK

Ale czy z wlasnym kodem Win-OS/2, czy Windows zainstalowales zewnetrzne?
Jezeli Windows sa zewnetrzne i nie daj Boze PL, to programy Win maja
prawo nie chodzic w sesjach odpalanych na Pulpicie (seamless sie ta
cholera nazywa).

Rozwiazanie najpewniejsze to zainstalowanie Windows angielskich, do tego
czcionki bitmapowe (*.FON) langpol.dll oraz xlatxxx.bin z Windows PL, I
jeszcze warto bodajze CONVERT.DLL, zeby go dopisac do menu FileManagera.
A TrueType z pakietu Zecer firmy Fontic z Krakowa, ze sterownikiem
klawiatury S.P. Andrzeja Gorbiela. Sam tak przez rok pracowalem.

Rozwiazanie drugie to zainstalowanie Windows 3.1 CE

Rozwiazanie najmniej pewne i stabilne to podmienienie w polskich
Windowsach GDI.EXE na ten z Windows CE (podmienic trzeba takze czcionki
TrueType).

>Zainstalowany na K6 200 MHz
>16 MB ramu EDO

Dodaj mu nastepne 16 MB. Poczujesz roznice!

>i dysk IBM DAQA 3,2 GB
>Ma karte ATI MACH 64 GRAPHISC PRO TURBO

Lubi sie klocic z COM-em. Opisane w dokumentacji. Sprawdz adres.

>Jest tez BootManager (warp jest na partycji zaraz za nim)
>a system plikow to HPFS

Bardzo dobrze!

A teraz z pamieci, bo to bylo juz kawal czasu temu.

Pierwsze wersje IAK nie mialy protokolu PPP, nowsze mialy. Powinien to
rozwiazac ktorys FixPak. A w ogole to ja korzystam do dialowania z
InJoy'a. Sam sie uczy skryptow logujacych i je zapamietuje w zwyklych
plikach tekstowych, ktore mozna sobie potem wyedytowac i poprawic, moze
wznawiac zerwane polaczenie, powtarzac dzwonienie jak jest numer zajety,
umozliwia podanie glownego i zapasowego serwera DNS itp., itd. W sumie
rzeczy ogromnie ulatwiajace zycie.

Zeby sie pozbyc odwolywanie to dialera standardowego? Jak sobie otworzysz
obiekt Internet (Modem) i otworzysz Settings np. WebExplorer (Modem) [1
klik prawym przyciskiem na ikonie, z menu wybrac Settings] to zauwazysz,
ze w polu przeznaczonym na sciezke i nazwe pliku stoi jak byk
"LINKUP.EXE", a w polu na parametry -- "EXPLORE.EXE", ewentualnie z czyms
jeszcze z a ogonem. Musisz wykasowac "LINKUP.EXE", w jego miejsce wpisac
"EXPLORE.EXE", a w polu na parametry zostawic tylko parametry, np. "./Q".
Analogicznie trzeba wpisac poprawki dla innych programow internetowych. A
potem to juz tylko pamietac, zeby najpierw wywolac dialer, a potem
uruchamiac program.

Szukaj na:
ftp.icm.edu.pl/pub/hobbes/pub/os2/apps/internet/dialer/injoy1_1.zip

Oczywiscie sa sposoby na "uszlachetnienie" standardowego dialera. Sa
popisane skrypty automatyzujace laczenie itp. Dobry przyklad to
ppdial31.zip, lezy w katalogu jak wyzej.

Polecam takze umieszczenie gdzies "pod reka" nastepujacego programiku (ja
go mam w katalogu glownym dysku i nazywa sie to-to OK.CMD):

@ECHO OFF
COPY C:\CONFIG.SYS C:\CONFIG.OK! /V
COPY C:\AUTOEXEC.BAT C:\AUTOEXEC.OK! /V
rem COPY C:\OS2\OSA.INI C:\OS2\OSA.OK!
rem COPY C:\OS2\OPENDOC.INI C:\OS2\OPENDOC.OK!
COPY C:\OS2\DLL\SCENTER.CFG C:\OS2\DLL\SCENTER.OK!
ATTRIB -R -S C:\OS2\OS2.INI
COPY C:\OS2\OS2.INI C:\OS2\OS2.OK! /V
ATTRIB +R +S C:\OS2\OS2.INI
ATTRIB -R -S C:\OS2\OS2SYS.INI
COPY C:\OS2\OS2SYS.INI C:\OS2\OS2SYS.OK! /V
ATTRIB +R +S C:\OS2\OS2SYS.INI
ATTRIB -R -S C:\MMOS2\MMPM.INI
COPY C:\MMOS2\MMPM.INI C:\OS2\MMPM.OK! /V
ATTRIB +R +S C:\MMOS2\MMPM.INI
ECHO Tworzenie archiwum plików *.INI w katalogu WINOS2...
zip -j9g c:\os2\mdos\winos2\INI-OK!.ZIP c:\os2\mdos\winos2\*.ini >NUL
ECHO.
ECHO Utworzono kopie zapasowe plików systemowych.

Oczywiscie ZIP.EXE musi byc na sciezce dostepu. No i oczywiscie trzeba
pamietac, zeby odpalac ten programik przed kazdym grzebaniem w systemie.

Jezeli dodatkowo zalezy Ci na zapamietaniu Pulpitu, to lepie od razu
zciagnij sobie ROBOSAVE (np. z ftp.pg.gda.pl/pub/OS/os2/sysutil). Mozna
go dowolnie skonfigurowac.

O WatchCat 2.1 juz Ci pisali jest takze na ftp.pg.gda.pl/pub/OS/os2/.
Bezwzglednie _musisz_ to miec.

OSciski!
Mirek Nowakowski