Merlin i sieŠ M$

Autor: Marek Łukawski (marekl_at_gdansk.sprint.pl)
Data: Fri 09 Jan 1998 - 16:06:37 MET

Witam,
jak przekonac Merlina by byl widziany w sieci M$ Netfolk?

Sytuacja wyglada tak:
w firmie jest serwer Novell 4.10 (mam klienta 2.12) i to dziala OK.
Wiekszosc klientow to Windy 95, kilka bet 98 no i moj "Merlinek", do tej
pory udostepniam czesc zasobow mojej stacji przez ftp lecz jest to
troche uciazliwe.
W MPTS mam zainstalowane i skonfigurowane takie protokoly:
- IBM OS/2 NETBIOS - skonfiguraowany,
- IBM TCP/IP - skonfigurowany,
- Obsługa IBM Netware Requester - j.w.,

Ramki mam IEEE-802.2

Na stacjach windowsianych jest zainstalowany SPX/IPX (Novell) TCP/IP
(InterNET) oraz NETBUI (Neclosoft Netfolk).

Wszystkie stacje windowsiane widza sie (grupa robocza: Win95, WIN95,
Workgroup, Sprint).

Kiedy probuje z Merlina zalogowac sie do ww. grupy (w Merlinie jest
domena- lecz czy to jest to samo?) podaje:
- user: lukawski,
- password: (czy powinnienem podawac skoro nie ma komputera ktory gdzies
to trzyma?),
- domena: Win95,
klikam na OK i po chwili oczekiwania dostaje komunikat: "Zdalny wezel
lub serwer domeny nie jest aktualnie dostepny" co wydaje sie logiczne,
patrz password.

W katalogu: Połączenia -> Usługi sieciowe -> Logowanie mam kilka
obiektów, np.:
- konto uzytkownika (po uruchomieniu mam caly poperites uzytkownika i
widze ze nie jestem zalogowany do zadnej grupy/ domeny)
- logowanie klient plikow i drukarek (po uruchomieniu pojawia sie
okienko dialogowe i prosi o podanie uzytkownika i hasla oraz podaje inf.
ze weryfikacja bedzie lokalna).

Po tym przydlugim wywodzie prosze kogos o lopatologiczne podanie jak i
co mam zrobic by zasoby mego komputera byly widziane na komputerkach
windowsianych (otoczenie sieciowe) i odwrotnie.

pOSdrowienia
MArek Łukawski