Re: Merlin i sie© M$

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Fri 09 Jan 1998 - 18:16:34 MET

Hej

Marek Łukawski wrote:

> Witam,
> jak przekonac Merlina by byl widziany w sieci M$ Netfolk?

-=[Ciach]=-

> Kiedy probuje z Merlina zalogowac sie do ww. grupy (w Merlinie jest
> domena- lecz czy to jest to samo?) podaje:
Niekoniecznie to jest to samo.
Grupa (Workgroup) w sieci M$ nie ma tzw. kontrolera domeny tzn jest to
klasyczna peer-to-peer.
Zeby miec prawdziwa domene, musialbys tam miec serwera NT
zainstalowanego jako Domain Controler (a nie w trybie stand-alone)
Jak sadze, nie masz zadnego windzianego NT Serwera ;-)
W takim razie nie masz domeny ani w znaczeniu M$ ani IBM.

> - user: lukawski,
> - password: (czy powinnienem podawac skoro nie ma komputera ktory gdzies
> to trzyma?),
Jasne, ze powininenes, ale skoro ni ma serwera NT ... wiec to _LOGICZNE_
zachowanie bedzie mialo zerowy skutek.

> - domena: Win95,
Zatem tak jak opisales, nie logujesz sie do domeny ... :-(

> klikam na OK i po chwili oczekiwania dostaje komunikat: "Zdalny wezel
> lub serwer domeny nie jest aktualnie dostepny" co wydaje sie logiczne,
> patrz password.
Jest logiczne.
Efekt nie moze byc inny ...

Loguj sie lokalnie, a nie do domeny ...
Mam nadzieje, ze nie bedziesz mial przez to klopotów z Novellem.

W mojej domowej minisieci Merlin - Winda to wlasnie tak chodzilo.
Wiecej szczególów Ci teraz nie podrzuce, bo akurat jestem na etapie
reinstalacji wszystkiego (ogólne zidiocenie wind ze starosci), wlasnie
po backupie danych, formatowanie, te sprawy ...

Mialem to na IPX/SPX 802.2 i TCP/IP na adresach 10.10.0.xxx.
TCP/IP bylo prawie zupelnie fikcyjne, to znaczy bez polaczenia ze
swiatem, bo nie mam telefonu, E viva TePSania ;-)

Jestem na liscie w poniedzialek
Milego weekendu

Zdrówkot
GG