Re: Moj OS/2

Autor: Przemo Karlikowski (karlik_at_polbox.com)
Data: Tue 16 Dec 1997 - 15:20:05 MET

Sławomir Stachniewicz napisał(a) w wiadomości:
<199712120651.HAA17445_at_alf.ifj.edu.pl>...

> Ale nie obsluguje HPFS ani Ext2 (Linux).

> Ostatnio zauwazylem, ze z Winda NT wcale nie jest
>lepiej - to chyba cecha porzadnych systemow operacyjnych
>(w odroznieniu od popularnych).

> Ale w Windzie 95 masz (chyba) problemy z plikami typu
>bardzodluganazwa.tar.gz albo program.readme - jesli sie myle, to
>mnie wyprowadz z bledu (podobno VFAT dopuszcza dlugie nazwy
>ale wylacznie krotkie rozszerzenia). Poza tym, jesli gdzies sie
>spotkalem z problemami jesli chodzi o polskie litery (ISO-8859-2),
>to wlasnie pod Winda (3.11, nie wiem jak 95).

Nie. Na przykład w okienku Worda 'Zapisz jako' możesz pisać wiele kropek w
nazwie pliku, a Word i tak doda ci swoje *.DOC.
Dalej. Jeśli masz przeglądarkę internetową, to w jej cachu zobaczysz wiele
plików o rozszerzeniu np. *.class. (jeśli przeglądarka obsługuje Javę...)
Co do polskich liter - pod Win95 nie mam absolutnie żadnych problemów z
polskimi literami. W przeglądrakch typu IE możesz ustawiać nazwy czcionek,
które będą wyświetlane dla poszczególnych kodowań. Jeśli więc wybierzasz np.
dla ISO czcionkę, która polskich liter nie obsługuje, to ich nie będzie...