Re: Polskie fonty

Autor: Grzegorz GRYC (gg_at_robobat.com)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 11:36:44 MET

Hej

Tomasz Bryja wrote:

> W jaki sposob uzyskac polskie fonty true type w WinOS2? Uzywam
> angielksiego
> Warpa 4. Do winosa wrzucilem wszystkie pliki *.fon, *.fot i *.ttf z
> Win3.1 EE
Skopiowanie plików ttf i fot odpowiedzialnych za czcionki True Type nie
ma prawa zadzialac, jesli sciezka do katalogu Windows jest inna, a OS/2
z zasady instaluje je gdzies indziej niz Micro$oft ...
Trzeba przejsc przez Control Panel, Fonts ;-)
BTW, Windows EE to nie byl dobry pomysl na kompatybilnosc z nazwami
czcionek, które sa standardowo uzywane w Windows :-(

> zastepujac te, ktore w winos2 juz byly. Dodalem tez kbdpl1.dll.
Niezbyt dobrze pamietam te ustawienia z kazdej wersji Win 3.x, ale nie
jestem pewien, czy samo wkopiowanie pliku rzeczywiscie wystarczy ...
Moge Ci podeslac cos do polskiej klawiatury :-)
(patrz uwaga na samym koncu)

> Niby wszystko
> jest OK -- polskie fonty sa w menusach, w notepadzie.
OK, pliki *.fon sa widziane automatycznie...

> Ale jak wlacze Worda to juz w TrueTypach, np. TimesNewRoman nie ma.
Pytanie jest glupie, ale zadam je jeszcze raz :
Czy tylko wkopiowales pliki do katalogu System, czy zrobiles to przez
Panel Sterowania ?

> Probowalem instalowac
> te fonty z oznaczeniem CE z Windowsow CE -- efekt podobny, z tym ze
> poprzednio
> po alt+l byla jakas '3'
W pewnym sensie to normalne :-|, trzecia potega to to samo miejsce w
stronie kodowej 1252 (Western) ;-)

> a teraz jest 'kwadracik' ;-D
Ten kwadracik to efekt dziadostwa M$, którego czcionki CE nie sa
kompatybilne z zachodnimi Windows 3.x, nie mialo prawa chodzic.
M$ boys obchodza jakos swoje wlasne standardowe procedury GDI ;-D

> W jaki sposob ustawic to tak, zeby chodzilo?
Mam tzw konstruktywna propozycje ;-)

Dawno temu, w epoce Windows 3.x pisalem czasami po polsku we francuskich
Windows, które wyswietlaly takie same kwadraciki, jak u Ciebie (problem
dotyczy wszystkich zachodnich wersji Win 3.x).
Jako remedium skompilowalem sobie wlasne czcionki, które nie sa piekne
na ekranie i maja pare bledów na literkach nieuzywanych w polskim, ale
drukuja sie dobrze i na 100% _CHODZA_ pod zachodnimi Windows 3.1.
Te z angielskiego OS/2 sa wlasnie zachodnie

Jesli chcesz te czcionki, daj mi znac na priva
Uwazaj, mój adres jest sfalszowany.

pOSdrowienia

Grzegorz

--