Re: OS/2 i INTERNET ;-)

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Sat 25 Oct 1997 - 10:46:19 MET DST

On Sat, 25 Oct 1997 00:07:33 +0200 (CEST), Mojo Rosin wrote:

>Mam problem nie moge skonfigurowac OS/2 aby wejsc w INTERNET.
>Mam jakis stary (BONUS PACK na ktorym jest Warp 3 45 DNI) a IBM INTERNET
>CONNECTION z 1994 Mam WARPA od kilku dni i nie bardzo jescze go znam winda
>mnie kilka razy zabila i juz nie chce mi sie z nia gadac ;-)))))) Wyglada
>to tak sciagnalem Netscape z jakiegos ftp pod OS/2 wczesniej zainstalowalem
>IBM INTERNET CONNECTION z Bonus Packa i tak:
[CIACH]

Musisz zrobic tak:
1. Wystartowac "Dial other Internet Providers".
2. Kliknac "Add Entry"
3. Wpisac w poszczegolne pola (symbolem * sa zanaczone te, ktore musisz
wypelnic):

a) zakladka "Login info"
Name: Telepies (lub co tam wolisz :-) )
Login ID: ppp
Password: ppp
Phone number: 0,202122
Login Sequence: ( i tu jest pies pogrzebany!)
\r
sername:
[LOGINID]
ssword:
[PASSWORD]

Komentarz: jak ustawisz kursor w polu "Login Sequence" i nacisniesz
klawisz <F1>, to wszystko to bedzies mogl sobie przeczytac w helpie,
jezeli przewiniesz wyswietlona strone nieco w dol i wybierzesz lacznik
"Login sequence" :-P
Poza tym zwroc uwage na to, jak sie z toba wita provider. Byc moze skrypt
trzeba bedzie nieco zbodyfikowac (np. "serid" czy cos w tym rodzaju).
Connection type: oczywiscie zaznaczyc przelacznik ()PPP

b) zakladka "Connect Info"
MRU Size: 1500
Zaznaczyc []VJ Compression
Domain Nameserver: wpisac adres telepsowy
Your Domain Name: wpisac cokolwiek

c) zakladka "Server Info" - wedlug lokalnych preferencji
d) zakladka "Modem info" - wedlug rodzaju modemu. Zwracam uwage na
"Prefix" (ATDP albo ATDT w zaleznosci od tego, czy masz wybieranie
impulsowe czy tonowe) oraz na dopisanie w "Initialization String 2" L0,
co uszczesliwi domownikow, jezeli laczysz sie w nocy ;-)

Poza tym mozna w Internecie znalezc skrypty logujace, automatyzujace
przebieg polaczenia, powtarzajace wybieranie, wznawiajace zerwane
polaczenie. Bardzo dobry i pouczajacy przyklad znajdziesz w
ftp.man.poznan.pl/pub/os2/tcpip/slip-ppp/ppdial31.zip.

Ja osobiscie korzystam z dialera InJoy 1.1. Umozliwia automatyczne
nagrywanie makr (a wiec takze i skryptow logujacych), podanie kilku
numerow, kilku DNS itd.

Jezeli masz jeszcze jakies watpliwosci to wal jak w dym na priva.

A teraz zrodla wiedzy o OS/2:

Najwazniejsze zrodla oprogramowania:

hobbes.nmsu.edu - glowne archiwum OS/2 (mirror w Warszawie na
ftp.icm.edu.pl/pub/hobbes) - lepiej sie laczyc prze www niz ftp.
ftp-os2.cdrom.com/pub/os2 - takze potega.
ftp.leo.org - chyba najwiazniejsze archiwum europejskie (mirror w
Poznaniu na ftp.man.poznan.pl/pub/os2, z Gdanska rewelacyjnie szybki).
http://sunsite.icm.edu.pl/pub/tucows/os2/os2.html (os-wy dzial Tucows,
mirror na Sunsite w Warszawie)
http://student.mech.pk.edu.pl/warpowisko/ - strona glowna Warpowiska
(polecam, ale niech Przemek posprawdza laczniki, zwlaszcza do rysunkow,
zwlaszcza na stronach o EPM-ie :-( )
http://www.os2ss.com/

Najwazniejsze listy dyskusyjne:

OS2-L_at_NIC.SURFNET.NL
OS2USERS_at_VM1.MCGILL.CA
os2-users_at_mcfeeley.cc.utexas.edu
OS2News_at_teamos2.org
teamos2-l_at_teamos2.org
grassroots.gazette_at_gco.com
OS2PRO-L_at_NIC.SURFNET.NL
uci-os2_at_uci.edu

Jezeli chodzi o newsy to poszukaj comp.os.os2 - jest tam tego w tej
chwili ok. 40 pozycji.

*Aktualna* lista mirrorow elektronicznych czasopism dotyczacych OS/2
powinna byc pod URL:

http://www.ia.amu.edu.pl/zinemirror.html

OSciski!
Mirek Nowakowski