Re: Polowa OS'a i szczere checi !!!

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_bptnet.pl)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 22:59:35 MET DST

Jan Dubiec <SPAMFILTER.alx_at_rdp.asi.alcatel.es> wrote:

>On Mon, 15 Sep 1997 20:25:19 GMT, warta_olsztyn_at_bptnet.pl (Grzegorz
>Bodaszewski) wrote:
>[.....]

>Instalując w pracy swojego prywatnego (licencjonowanego) Connecta
>jakoś nie mogłem znaleźć w manualu informacji że partycja OS-a musi
>zaczynać się w obrębie pierwszych 1024 cylindrów. :-( Straciłem przez
>to wiele czasu; w końcu sam znalazłem ten błąd.

W manualu do Connecta PL na stronie 287 - rozdział 18 "Konfiguracja
dysku twardego" punkt "Tworzenie partycji dysku twardego". O partycji
Boot Managera jest mowa na stronie 299 - punkt "Tworzenie partycji
Boot Managera".

>Teraz mam Merlina i jakoś nie mogę się podpiąć pod serwer NT (kilka
>dni temu pytałem o to na tej grupie).

Spróbuj poustawiać wszystkie parametry NetBIOS na maksymalne
wartości, może to pomoże. Nie umiem podpowiedzieć niczego
bardziej konkretnego, po prostu nie mam w pracy serwera NT,
(i chwała Bogu i Partii, w najbliższym czasie miał nie będę),
a w domu, gdzie czytam newsy, nie mam zainstalowanego NetBIOS.
Pamiętam, że miałem kiedyś problemy z Connectem 3 pracującym jako
serwer dla kilku końcówek WfW 3.11 (końcówki nie mogły otworzyć
dostatecznej ilości plików) - pomogła manipulacja w pliku konfiguracyjnym
NetBIOS-a.

>Dopóki miałem OS-a w domu (na małym dyku i bez sieci) wszystko było
>OK; w pracy mam z nim same problemy.
>
>BTW. Boot manager może być zainstalowany powyżej 1024 cylindra -
>właśnie tak jest u mnie i działa. Czy w Merlinie również występuje
>problem 1024 cyl. - pytam z ciekawości, ponieważ tego nie sprawdzałem.

Nie wiem, mam cały czas Connecta 3 PL. Prawdopodobnie tak, nie
sądzę, żeby zmieniło się coś w 'ideologii' bootowania systemu -
do pewnego momentu dysk jest widziany za pośrednictwem BIOS-a
komputera, więc partycja startowa musi się mieścić w obszarze
możliwym do odczytania przez funkcje BIOS.

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_bptnet.pl gregboda_at_free.polbox.pl