Re: Polowa OS'a i szczere checi !!!

Autor: Jan Dubiec (SPAMFILTER.alx_at_rdp.asi.alcatel.es)
Data: Tue 16 Sep 1997 - 10:07:11 MET DST

On Mon, 15 Sep 1997 20:25:19 GMT, warta_olsztyn_at_bptnet.pl (Grzegorz
Bodaszewski) wrote:
[.....]
>Obawiam się, że ani inżynierowie z M$ ani inżynierowie z IBM nie
>przewidzieli faceta, który na dysku z Linuxem instaluje sobie dodatkowo
>'pożyczony' system nie mając instrukcji obsługi. W której to instrukcji
>czarno na białym stoi napisane, że i partycja boot managera i partycja
>startowa OS-a muszą się mieścić w obrębie pierwszych 1024 cylindrów
>dysku. Jeżeli dysk jest większy, to należy włączyć w BIOS-ie obsługę
>trybu LBA. Podejrzewam, że to jest źródło Twoich kłopotów z fdiskiem
>- jeżeli tak, to pretensje miej raczej do siebie, niż do IBM-a...
Instalując w pracy swojego prywatnego (licencjonowanego) Connecta
jakoś nie mogłem znaleźć w manualu informacji że partycja OS-a musi
zaczynać się w obrębie pierwszych 1024 cylindrów. :-( Straciłem przez
to wiele czasu; w końcu sam znalazłem ten błąd.
Teraz mam Merlina i jakoś nie mogę się podpiąć pod serwer NT (kilka
dni temu pytałem o to na tej grupie).
Dopóki miałem OS-a w domu (na małym dyku i bez sieci) wszystko było
OK; w pracy mam z nim same problemy.

/J.D.

BTW. Boot manager może być zainstalowany powyżej 1024 cylindra -
właśnie tak jest u mnie i działa. Czy w Merlinie również występuje
problem 1024 cyl. - pytam z ciekawości, ponieważ tego nie sprawdzałem.

/ /_/ / / /_/ / (__ ) / / / __// ,< /_/ CAE Tools Department
\____/ \__,_/ /____/ /_/ \___//_/|_| (_) mailto:alx_at_rdp.asi.alcatel.es