Re: Polowa OS'a i szczere checi !!!

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_bptnet.pl)
Data: Mon 15 Sep 1997 - 22:25:19 MET DST

Tadeusz Szczyrba <trevor_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>W fdisku założyłem boot-managera, partycję na OS'a installable ( drugi
>raz -
>skasowałem ją po piewszej próbie , myśląc , że tak będzie lepiej , jak
>os załozy ją sam -
>nie macie pojęcia jak krwawo się myliłem ).
>Os założył partycję tak, że zachodziła na inną partycję ( non-dos - bo
>to chyba było
>tego winą , do tego bez żadnych ostrzeżeń ). Bo restarcie ( żadnym innym
>fdiskiem
>nic nie robiłem) stwierdził, cytuję : " partition table is probably
>corrupted"
> [...]

Obawiam się, że ani inżynierowie z M$ ani inżynierowie z IBM nie
przewidzieli faceta, który na dysku z Linuxem instaluje sobie dodatkowo
'pożyczony' system nie mając instrukcji obsługi. W której to instrukcji
czarno na białym stoi napisane, że i partycja boot managera i partycja
startowa OS-a muszą się mieścić w obrębie pierwszych 1024 cylindrów
dysku. Jeżeli dysk jest większy, to należy włączyć w BIOS-ie obsługę
trybu LBA. Podejrzewam, że to jest źródło Twoich kłopotów z fdiskiem
- jeżeli tak, to pretensje miej raczej do siebie, niż do IBM-a...

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_bptnet.pl gregboda_at_free.polbox.pl