Re: Ceny edukacyjne na oprogramowanie IBM

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Thu 28 Aug 1997 - 02:45:37 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> zreszta jak se autor zyczy. ale zdaje sie ze w html'u chodzi
> tez o to, zeby sie samo formatowalo bez specjalnej pomocy.
> poza tym co mi po zadanej szerokosci, jesli ja na sztywno
> sobie ustale wieksza wielkosc liter ?

Co ? To dość proste. Ustalona szerokość tworzy kolumnę o stałej
szerokości
złożoną z różnych elementów - również grafik.
IMHO html jest po to, aby każdy mogł obejrzeć sobie to, co ktoś inny
zrobił i o takiej
postaci jakiej autor myślał.
W moim przypadku nie satysfakcjonowało mnie ułożenie obok siebie kilku
obiektów
w przypadkowych odległościach o proporcjach.

> mozna tez zrobic by na szerszym wygladalo dobrze, a na wezszym mimo
> to nie bylo suwaka :) ale jak se autor zyczy. to ja moge
> tylko powiedziec wielkie HMMMMMM.....

Otóż nie można - vide powyższe . Chyba, że zdefiniujesz potrafisz w
html'u płynnie
zmiany wielkości bitmap.

> no wlasnie. ale skoro strony dla osowcow, to by sie przydalo
> by pod webexplorerem tez dobrze wygladalo.

> zwykla szkapa tez podaje, tylko ze border=0 to znosi. a webexp
> na border=x wogole nie reaguje.

Zniku, żadne "no właśnie". Usiłujesz odwrócić kota ogonem.
To przeglądarki powinny nadążać na html'em.
WE jest już bardzo archaiczny.
Żądanie uwzględniania błędów WE jest tu conajmniej nie na miejscu.
Tak przy okazji WE. Kolejny babol. Niektóre wersje WE wyświetlają od
sasa
do lasa trzy bitmapy znajdujące się w trzech komórkach jednej tabeli.
WE nie jest rozwijany, więc jest martwy.
Jest natomiast żywy NN for OS/2.
BTW: jak łatwo zauważyć strony nie są _jedynie_ dla użytkowników OS/2.

> to jednak nie wystarczy. chyba w twoim interesie jest, by maksymalnie
> duza liczba ludzi widziala strony prawidlowo. ale jesli sobie
> autor zyczy inaczej :) to coz ja moge powiedziec ?

> linux: nn 1.1n 3.01 4.02bcostam
> os/2 nn wiadomo i webexp
> winda nn 1.2 (bo dobrze dziala na zlomach z 4mb ramu), i wyzsze.
>
> lynx for linux.

I co, we wszystkich naraz zaobserwowałeś ten błąd ?!
Bez jaj !

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
IBM BESTeam TeamOS/2
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl