ATI mach64 -- wydumane problemy

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Tue 05 Aug 1997 - 14:23:13 MET DST

Ave!

Problemy sa wydumane, gdyz karta spisuje sie doskonale, ale ja chcialbym
jeszcze lepiej.

Chodzi mi o to, czy jest jakis sposob na wykorzystanie w sesjach WINOS
dynamicznego przelaczania rozdzielczosci ekranu. Na karcie miro 20SD
dziala mi to bezblednie. Natomiast w wypadku ATI mach64 2 MB RAM
wystepuje co ponizej:

1. Po standardowym zainstalowaniu driverow windowsowych (_NIE_
sterownikow do WINOS-a z OS-a) sesja pelnoekranowa WINOS oczywiscie sie
nie odpala.

2. Po przywroceniu SYSTEM.INI sprzed instalacji (a wiec korzystaniu ze
sterownikow OS-a dla WINOS-a) WINOS sie odpala. Pomijam banalny problem
podmienienia fontow na "bezogonkowe", z tym nauczylem juz sie radzic
sobie jeszcze w epoce wczesnego Windows 3.1).

3. ATI Desk sie uruchamia, moge zdefiniowac klawisze przelaczajace miedzy
rozdzielczosciami.

4. Jak pierwszy raz w sesji WINOS probuje przelaczyc sie miedzy
rozdzielczosciami, to mam czarny ekran. Jak przelacze sie do Pulpitu OS-a
i z powrotem do sesji WINOS, to jest OK. Moge przelaczac rozdzielczosci
bez problemow.

5. Po przelaczeniu sie przy rozdzielczosci 800x600 w sesji WINOS do
Pulpitu OS-a w 1024x768 jest OK, jednak po powrocie do WINOS ekran
jest... tego... niedomowienie. Wlasciwie to sa dwa obok siebie.
Przelaczanie miedzy rozdzielczosciami nie daje poprawy.

Omawiane problemy wystepuja w sterownikach w wersji zarowni 2 jak i 3 (w
OS-e mam zainstalowana wersje 3). Czy ktos juz to moze cwiczyl? Moze jest
jakis sposob na pozenienie sterownikow Windowsianych z OS-owymi, tak zeby
to dzialalo? Pytam ze wzgledu na dzieciaki, gdyz jak chca sobie
porysowac, to przelaczam im monitor w nizsza rozdzielczosc (z uwagi na
ich mludziutkie oczy).

Jakby co to jestem dzwieczny z gory, a jezeli rada przyjdzie od Kobiety
-- takze z dolu!

"Kobieta jest jak roza: ni ma przod, ni ma tyl..."

OSciski!
Mirek Nowakowski