odgrywanie plikow MP3

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 06 Aug 1997 - 00:04:10 MET DST

No tak. ja tym razem nie po prosbie, a z przechwalkami.
os/2 bardzo ladnie mi odtwarza pliki MP3 :))))))))
procesor zatkany jak glupi, ale da sie cos jeszcze robic.
co ciekawe bez zacinania sie (jak w windzie), i bez rwania dzwieku.
hura hura hura. poszukalem, i juz nie musze bootowac do dosa
by sobie posluchac muzyczek :)

ze szczegolow.
mp123 wersja 0.59i dziala ladnie. obciaza procesor, ale ma bardzo niski
priorytet. tak ze jak sie komputerowi dokopie, slychac efekt przeskakiwania
plyty. tzn. sekwencja w kolko. z kolei maplay ma wysoki priorytet.
co z tego wynika ? zabiera tyle czasu ile mu trzeba. reszte zostawia
na inne programy. tak ze dzwieku nie zrywa (nie powtarza), ale takze
niechetnie, a wlasciwie wogole nie oddaje zagarnietego czasu systemowi.
aha. u mnie P133 byl przy odgrywaniu obciazony dla obydwu programow
tak pi razy oko na 75%. z tego 10% szlo na przepychanie rozkodowanego
strumienia przez ISA do karty dzwiekowej (klon GUS'a)

aha. te dwa powyzsze programiki odpala sie w oknie tekstowym. zero grafiki.
sprawdzalem jeszcze trzeci. bardzo ladny, graficzny. wyglada mniej wiecej
jak kompakt od czola (taki prawdziwy). bardzo wygodny w obsludze.
niestety jego dekompresor jest do kitu. w kazdym badz razie przy odtwarzaniu
u siebie na gus'ie, slyszalem jeszcze dodatkowe dziwne dodatki.
program nazywa sie river. w przeciwienstwie do pozostalych klasy freeware
for non commercial (dostepne zrodla), ten river jest dostepny wylacznie
w postaci kompilatu. i mimo tego ze zle dziala, autoro sobie zyczy $30.

no to tyle z relacji odsluchowej.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |