Re: Co sądzicie o najnowszym OS2

Autor: Piotr Trzcionkowski (ZmienNa_trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Thu 17 Jul 1997 - 02:19:37 MET DST

16 Jul 1997 10:37:56 GMT, Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl>
napisał(a):

>a ja mialem problemy ze stara karta NE2000 . tez padala. ale w sieci
>znalazlem jakies driverki WC2000 . i dzialaja jak zloto.
>
>jesli chodzi o niskie przerwania, to hmmm..... z przerwaniami w pececie
>zawsze byly klopoty, zwlaszcza jak sie napakowalo zlomu do komputera.
>co ci siedzi na dole ze nie masz tam miejsca ? jak nie korzystasz

Jak to co ? Standardowe urządzenia porty szeregowe, sterowniki dysków.
Wszystkie pracują na niskich przerwaniach. Ta karta też wisi wspólnie
na jakimś COMie i pod win95 działa ale pod nt już nie chce. A pod osem
w ogóle ciężko cokolwiek wnioskować jak nie ma pewnego sterowniika.

>z drukarki, to mozesz wykorzystac irq7 lub irq5 . wiem. z dzwiekiem
>sie pozre. jak nie korzystasz z ktoregos z com'ow , to go wylacz.
>z myszka typu PS/2 mozesz miec klopot, bo plyta musi miec support.
>w kazdym badz razie ps/2 mouse chodzi na irq12. i na dole jest juz luzniej.
>moze jednak znajdziesz jakies wolne przerwanie ?
>napisz co masz. moze cos uda sie wymyslec ....... albo i nie. to zalezy.

Z tą myszką to jest fakt. Kiedyś to olałem, ale płyta umożliwia
przyłączenie w taki sposób. Ale to złącze na płycie nie działa tak
wprost, poza tym spróbowałem na przerwaniu karty i ... dałem sobie
spokój bo mi rozpoznał włożoną jako drugą, jedyną w moim posiadaniu,
Ethernet. Po prostu potrzeba mi drugiej karty Ethernet i wtedy będę
grzebał. Szkoda czasu w mojej sytuacji.

Piotr Trzcionkowski
tel. +048 (0-32) 2-284-907
http://www.cto.us.edu.pl/~trzcionk