Re: Ratunku2!

Autor: A_J_P_at_it.com.pl
Data: Tue 15 Jul 1997 - 19:48:34 MET DST

In <5qfd9o$dn$3_at_helios.man.lublin.pl>, on 07/15/97
   at 01:02 PM, Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> said:

->A_J_P_at_it.com.pl wrote:
->>Tylko jedna osoba mi odpowiedziala (chlip!).

->Bo udzieliles bardzo niescislych informacji. Mi osobiscie tez trudno
->cokolwiek wyprorokowac po tym co ponizej napisales. Moja pomoc bedzie
->polegala bardziej na zgadywaniu.

Przepraszam, ale staralem sie jak moglem :)

Jednak wiekszosc problemow (nie zwiazanych z karta graficzna juz sie
wyjasnilo). Plyta jest walnieta, jest jakis konflikt IDE, wiec dlatego nie
mam wolnego DMA.

->>Sciagnalem drivery z Tsenga, zainstalowalem i problemy z paleta zniknely,
->>zostal tylko problem z paskiem przechodzacym przez ekran i psujacym
->>"widok".

->ET6000 ? Przy instalacji powinienes wybrac VGA a nie zadne SVGA. Dopiero
->potem doinstalowujesz drivery do karty ET6000 , zgodnie z readme
->zawartmi na dyskietkach instalacyjnych. Lepiej sciagnij z internetu.
->Aha. te drivery i tak sa skopane. nie dzialaja do konca dobrze.
->grrrr...... Jesli juz masz to wszystko zainstalowane, to sciagnij
->swiezyzne (jak nie masz) zrob dyskietki. zrebootuj OS/2 , ale przywroc
->ustawienia pierwotne dla VGA. Jak mozesz to zrobic ? przy starcie jak w
->lewym gornym rogu pojawi sie OS/2 [[[[ to wcisnij ALT+F1 . z menu
->wybierz ze chcesz VGA. pewnie juz wiesz ze instalacja karty wymaga
->kilkakrotnego reboot.

Alez ja tak dokladnie zrobilem. Wiem jak instalowac drivery do karty
graficznej. Poza tym, OS/2 nie uruchomi sie, kiedy ma drivery do innej
karty niz ta, ktora siedzi w komputerze :). Drivery sciagnalem z
internetu, a sa chyba starsze niz te dolaczane. Problem z paleta zniknal,
a w zasadzie zamienil sie na inny. Tak jak juz wspomnielem, przy
przeciaganiu mysza po dole ekranu, przez desktop przechodzi "przezroczysta
fala" psujaca wszystko. Jednak ostatnio dostrzeglem, ze w Neonie (program
graficzny), tam gdzie na przyklad powinienem miec piekna, gladko
wycieniowana kulke, to mam kregi kolorow, jak w 16 kolorach. A system jest
ustawiony na 256. Moze karta graficzna jest walnieta. Troche jeszcze
pocwicze i ja wymienie (tak jak plyte).

->>Z drivem sie poniekad uporalem - tzn. czyta dyskietki. Jednak np. taki
->>Kapitan Nemo, przy probie kopiowania, prawie przy kazdym pliku natyka sie
->>na blad I/O. Jak mu daje Retry, to idzie dalej, ale piekielnie wolno. Co
->>nawalilo w OS/2? Czemu kolejny raz? Nie chce poraz czwarty reinstalowac
->>systemu.

->z jakim driverem ? jesli zas chodzi o nemo, to jest totalna beta. dziala
->bo dziala :)

Problem z duyskietka zniknal - ale plyta byla walnieta, wiec na niej nic
nie wiadomo.

->>OS/2 przy kazdym starcie wywala mi komunikat, o tytule Deatached Process
->>ID=24 (kiedys 23) i tresci w rodzaju This application occured a problem
->>and can not continue. Co mu sie stalo?

->to jest juz w grafice ? czy uwaznie czytales teksty jak os sie bootowal
->i jeszcze nie wszedl do grafiki ?

Nie, nie, to jest wyswietylane, kiedy OeS wyswietla juz niebieski ekran i
kursor (tuz przed zaladowaniem desktopy), ale jeszcze nie wyswetla tla. To
chyba nie ma zwiazku z grafika.

Ogolnie dzieki za pomoc.

LWP