Re: OS/2 i to ma być system????

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Tue 15 Jul 1997 - 18:34:46 MET DST

Karol Chatkowski wrote:
> Odpalam instalację, pierwsza dyskietka jest ok, na drugiej natomiast po chwili system
> się wiesza na amen. Zabrałem się więc za nią. Zacząłem grzebać w config.sys. jak się
> zorientowałem są tam dwa główne bloki, w pierwszym dzieje się coś dotyczącego dyskietek,
> dysków, itp. (i to działa jak sądzę)
> W drugim pojawia się coś podobnego do tego: shell=cdinst.exe, a po tym
> szereg besedev=.... Gdy wyrzuciłem owe basedev-y i ponowiłem instalację komp się
> nie zawiesił, a pojawił się ekran, że nie ma CD itd itp. (jest to zresztą zrozumiałe).

Trochę zbyt szybko. Od wersji 3 OS/2 ma kilka dość istotnych dodatków.
Jeden z nich ma zastosowanie w opisanej przez ciebie sytuacji.
Podczas bootowania OS/2, na samym początku, pojawia się (jeszcze w
trybie
tekstowym) biały prostokącik i napis OS/2. W tym momencie możesz
nacisnąć
(raz, przez chwilkę) kombinację Alt F2. Powoduje to, że system zaczyna
spowiadać się tobie co wgrywa, w jakiej kolejności itd.
Nazwy ładowanych binariów pojawiać się będą w lewym, dolnym rogu
monitora.
W ten sposób dowiemy się, gdzie możemy szukać problemu.
Jeszcze jedno: masz polską czu brytyjską wersję OS/2 ?

BTW: nie przenośmy tej rozmowy na e-mail - niezależnie
od efektu finalnego inni też będą mieli okazję dowiedzieć
się czegoś.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
IBM BESTeam TeamOS/2
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl