Re: Modem na com3

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 13 Jul 1997 - 12:16:24 MET DST

Marek Wojciechowski <mw_at_chem.pg.gda.pl> wrote:

>Hej,
>
>Czy komus z listowiczow udalo sie moze zainstalowac modem (wew) na com3 lub
>com4? Probuje to od jakiegos czasu zrobic, i ni w zab nie daje rady.
>Modem dziala bez problemow na com2, ale nie chce blokowac sobie portu,
>ktorego czasami uzywam do innych celow.
>Probowalem na roznych przerwaniach, ale nic z tego.
>Ustawienie w configu roznych kombinacji com.sys (n,adr,int) niczego nie dalo.
>
>Moze nalezy ustawic jeszcze cos o czym nie wiem ?
>Acha, modem Zoltrix 33600 na chipie SCC.
>
> Marek Wojciechowski

to jest troche trudne. bo com1 i com3 korzystaja z jednego przerwania
razem, a com2 i com4 z drugiego . Dodatkowo obszar adresowy com4 jest
zezerany przez karte graficzna (ibm se tak wymyslil juz w VGA).
Jest jeszcze jedno ograniczenie. myszka podlaczona do com'a nie moze
dzielic przerwania z niczym innym. wiec com4 odpada, i pozostaje
samotny com2 . przypnij na niego myszke. ale jesli masz mozliwosc
to wywal myszke na laczke PS, o ile masz odpowiednie gniazdo na plycie
glownej. wtedy do twojej dyspozycji zostaja com1 i com3 , do ktorych
mozesz podpinac modemy czy co tam chcesz. modemy nie powinny sie pozrec
o przerwanie. jesli chodzi o inne urzadzenia (nie wiem co masz), to juz
zalezy od ich sterownikow.

ps: zeby nie bylo watpliwosci. jak masz mysze na com1 , to com3 jest
    bezuzyteczny.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |