Re: Chcę dołączyć do grona OSowców

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_micros.com.pl)
Data: Wed 09 Jul 1997 - 13:12:14 MET DST

On 9 Jul 1997, Karol Chatkowski wrote:

:Cześć!
:Zamierzam w najbliższym czasie zainstalować OS/2 Warp w wersji 3.0
:(czerwony). Ponieważ nie miałem z nim wcześniej doczynienia mam parę
:pytań:
:Pierwsze retoryczne: Czy warto? - warto, miałem doczynienia z W95 przez
:ponad pół roku i starczy :-)))

Warto, cóż za pytanie :-)

:A teraz na poważnie:
:Muszę niestety korzystać z pewnych programów chodzących pod W95 oraz W3.1
:póki nie znajdę ich odpowiedników pod OSa, powiedzcie czy to ma szansę
:zadziałać:
: ->DOS 6.2
: ->WIN31
: ->W95
:wszystko na jednej (pierwszej) partycji. Na drugiej OS oczywiście.
:Najlepiej by było abym z poziomu obu systemów miał dostęp do całego dysku.
:Czy przy takiej instalacji jest na to szansa? Czy W95 poradzi sobie z HPFS?
Nie ma szans, żeby W'95 poradziło sobie z czymkolwiek. Natomiast OS/12
będzie widział dysk dosa bez problemów (musi być na partycji ext). Możesz
postawić OS/w2 na FAT, ale to FATalne rozwiazanie.

:
:W95 miesza w plikach startowych dos-a czy ma to znaczenie dla uruchamiania
:sesji DOSa pod OSem? (m.in. podmienia command.com-a)
Nie, OS/2 ma własnego command comam i nie miesza na innych dyskach.

:Czy ma to znaczenie dla sesji Win 3.1?
Jak wyżej (czy czerwona wersja ma WinOs/2?)

:
:OS jest angielski, W31 polski - będą się gryzły czy nie? Słyszałem od
:człowieka, który się tym bawił przez pewien czas, że są z tym kłopoty.
Podmiana czcionek zwykle załatwia sprawę
:
:Mam do wyboru W31 i WFW311 co wybrać (co będzie mniej zgrzytało :)?
Najlepie OS/2 z WinOs/2... raczej W31.

:
:OK załóżmy, że przebrnęłem przez instalację. Poczytałem sobie, że ukazują
:się co jakiś czas patche - do systemu (coś jak service pack dla W95), czy do
:poszczególnych programów?
Są Fixpaki, ale ja nie założyłem żadnego. Nie ma takiej potrzeby. To jest
system, a nie wczesna beta jak G'95

:W które powinienem się zaopatrzyć? (nazwy plików, adresy mam lub znajdę)
A tu sam nie pamietam.. zajrzyj na warp.mech.pk.edu.pl - tam są linki

    /_ _______ Adam Plaszczyca (48 12) 493572
  ___/ /_ ___ os. Zloty Wiek 27/7, 31-617 Krakow
 _______/ /_ trzypion_at_micros.com.pl | _555_at_irc.pl
___________/ http://www.ip.krakow.pl/~trzypion/