Re: Polski shareware i freeware

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 04 Jun 1997 - 10:04:39 MET DST

tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl (Tomasz Finke) wrote:

>Ja widzialem pod Warpem jedno - w biurze IBM we Wroclawiu ;-)
>Poza tym Warp jest idealnym systemem operacyjnym wlasnie dla
>IBM. Ma bardzo dobre emulatory terminali 3270 i 5250 do korzystania
>z mainframe i AS/400, dobrego klienta NetWare, niezle TCP/IP.

wlasnie. te terminale sa niezle :)) jesli chodzi o netwre,
jest po prostu extra. prywatne sesje dos to jest to, co lubie
najbardziej. w pracy mi sie przydaje jak znalazl. jak ja jestem
zalogowany, i robie cos waznego. nagle przypaleta sie jakas
meda i trzeba sie przelogowac. po co ? dologowuje sie
z sesji dosa, ktora jest traktowana jak inny komputer. robie
swoje, i sie wylogowuje. dzieki temu nie musze korzystac
z dodatkowego komputera, i/lub zamykac aplikacji ktore pracowicie
pootwieralem.

jesli chodzi o tcp/ip, to implementacja ibm'a jest uwazana
za wzorcowa. chodzi oczywiscie o wersje ipv4 , bo jak sie ma
sytuacja z nowym ipv6 umozliwiajacym bardziej obszerne
adresowanie, po prostu nie wiem.

>Raporty i sprawozdania mozna napisac nawet pod edytorem z BonusPacka,

od biedy word 2 czy word 6 w sesji windowsow.

>byleby byly gotowe na czas. Jest software do telekonferencji via ATM.
>Wiecej nie potrzeba. Zapotrzebowanie na OS-a w samym IBM i firmach
>blisko z nim zwiazanych mozna oszacowac na ladnych kilkaset tysiecy
>sztuk. A czasem nawet udaje sie go sprzedac komus z zewnatrz - to
>dopiero bomba. Po co robic tyle szumu wokol systemu, uzerac sie
>z tysiacami uzytkownikow zadajacych glupie pytania,

i to podejscie mi sie nie podoba. w chwili obecnej os/2
wydaje sie byc najlepsza alternatywa dla glupich windowsow 95.
tylko w os/2 moge sie bardziej miekko przesiasc, uzywajac
nadal przez jakis czas aplikacji windowsowych. niestety
rozpowszechnienia os/2 nie widac tak bardzo, co sprawia
ze producenci popularnego softu pod os/2 nie maja zbytniej
ochoty cokolwiek pisac. przesiedli sie na wingroze95, a szkoda.

>zakladac centra
>ich obslugi z setkami ludzmi wyszkolonymi w odpowiadaniu na wszystkie
>mozliwe pytania dotyczace trzeciej opcji w menu File w programie X?

a po co to komu potrzebne ? ja bym sie raczej staral o inna opcje.
tzn. ze moge z dowolnego zrodla skopiowac sobie na wlasna
odpowiedzialnosc pakiet, a w sklepie wykupuje tylko mala broszurke
z licencja, ktora bylaby tania, nie dawala by mozliwosci
supportu, lecz dawala by prawa do legalnego uzytkowania.
szkoda ze jeszcze nikt na to nie wpadl.

>Lepiej podpisac kontrakt z duzym klientem, ktoremu sie sprzeda
>1 SP2 albo mainframe do centrali, 50 AS-ow do oddzialow terenowych,
>5000 PC-tow jako koncowki i oczywiscie Warpa jako system operacyjny
>dla tych koncowek. Od goru do dolu hardware, soft i sieci marki IBM,
>do tego solidny serwis no i gwarancja wspolpracy z klientem (czyli
>wyciagania od niego pieniedzy) na wiele, wiele lat.

takie podejscie oczywiscie przynosi konkretny zysk dla ibm'a.
szkoda tylko ze ich wlasne komputery sa sprzedawane
z preinstalowanym g95, zamiast z os/2. a po co ja mam kupowac
durne g95, skoro i tak nie bede go uzywal, zas bede bezsensownie
podbijal statystyke ? a potem sie mowi ze g95 podbija swiat.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |