Re: OS/2 Peer & Samba

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Sun 25 May 1997 - 00:40:14 MET DST

On Fri, 23 May 1997 08:01:16 +0200 (CEST), Krzysztof Murkowski wrote:

>Prosze, opisz to jeszcze raz. Najwczesniejsza wzmianka jaka znalazlem na
>ten temat proponowala przejrzenie archiwum :-)
>Dziekuje bardzo i pozdrawiam :

Jum mnie tu wszyscy zmieszali z blotem za odpowiedz, wiec zeby ratowc honor
pisze jeszcze raz.

W przypadku uzywania tylko Netbios over TCP/IP:

1. Nalezy przez MPTS wybrac protokoly TCP/IP i Netbios over TCP/IP

2. Zmodyfikowac plik IBMLAN.INI, nastepujaco:

[networks]

  net1 = TCPBEUI$,0,LM10,100,150,14

{...}

  othdomains = [nazwa domeny z SAMBA jesli jest inna niz z IBM Peer]

i powinno dzialac.

W przypadku uzywania rownoczesnie Netbeui i Netbios over TCP/IP:

1. Nalezy przez MPTS wybrac protokoly Nebeui z nr. 0,
   TCP/IP i Netbios over TCP/IP z nr. 1

2. Zmodyfikowac plik IBMLAN.INI, nastepujaco:

[networks]

  net1 = NETBEUI$,0,LM10,100,150,14
  net2 = TCPBEUI$,1,LM10,100,150,14

{...}

  othdomains = [nazwa domeny z SAMBA jesli jest inna niz z IBM Peer]

{...}

  wrknets = NET1,NET2

{...}

  srvnets = NET1,NET2

Oczywiscie wszedzie trzeba pouzupelniac pliki hosts,
i ponadawac uprawnienia, ale to juz margines.

Na koniec podaje moje, sprawdzone pliki config.sys:

IFS=D:\OS2\HPFS.IFS /CACHE:2048 /CRECL:4 /AUTOCHECK:D
PROTSHELL=D:\OS2\PMSHELL.EXE
SET USER_INI=D:\OS2\OS2.INI
SET SYSTEM_INI=D:\OS2\OS2SYS.INI
SET OS2_SHELL=D:\OS2\CMD.EXE
SET AUTOSTART=PROGRAMS,TASKLIST,FOLDERS,WARPCENTER
SET RUNWORKPLACE=D:\OS2\PMSHELL.EXE
SET COMSPEC=D:\OS2\CMD.EXE
LIBPATH=D:\WWW\DLL;D:\DB2WWW\DLL;D:\NETSCAPE;D:\IBMLAN\NETLIB;D:\MUGLIB\DLL;.;D:\OS2\DLL;D:\MPTN\DLL;D:\IBMCOM\DLL;D:\IBMI18N\DLL;D:\OS2\MDOS;D:\;D:\OS2\APPS\DLL;D:\BonusPak\ibmworks;D:\javaos2\dll;D:\MMOS2\DLL;D:\IBMINST;D:\NSC\DLL;d:\tcpip\dll;d:\tcpip\pcomos2;D:\TCPIP\UMAIL;
SET PATH=D:\NETSCAPE;D:\MPTN\BIN;D:\IBMCOM;D:\IBMLAN\NETPROG;D:\MUGLIB;D:\OS2;D:\OS2\SYSTEM;D:\OS2\MDOS\WINOS2;D:\UTIL;D:\OS2\INSTALL;D:\;D:\OS2\MDOS;D:\OS2\APPS;D:\BonusPak\ibmworks;D:\javaos2\bin;D:\MMOS2;D:\NSC;d:\tcpip\bin;d:\tcpip\pcomos2;D:\TCPIP\UMAIL;D:\WWW\BIN
SET DPATH=D:\MPTN;D:\IBMCOM;D:\IBMLAN\NETPROG;D:\IBMLAN;D:\MUGLIB;D:\OS2;D:\OS2\SYSTEM;D:\OS2\MDOS\WINOS2;D:\OS2\INSTALL;D:\;D:\OS2\BITMAP;D:\OS2\MDOS;D:\OS2\APPS;D:\MMOS2;D:\MMOS2\INSTALL;D:\IBMINST;D:\NSC;D:\TCPIP\PCOMOS2;
SET PROMPT=$i[$p]
SET HELP=D:\NETSCAPE;D:\MPTN;D:\OS2\HELP;D:\BonusPak\ibmworks;D:\MMOS2\HELP;d:\tcpip\help;D:\TCPIP\UMAIL;D:\WWW\BIN
SET GLOSSARY=D:\OS2\HELP\GLOSS;
SET IPF_KEYS=SBCS
PRIORITY_DISK_IO=YES
FILES=20
BASEDEV=IBMKBD.SYS
DEVICE=D:\IBMCOM\PROTOCOL\LANPDD.OS2
DEVICE=D:\IBMCOM\PROTOCOL\LANVDD.OS2
DEVICE=D:\IBMCOM\LANMSGDD.OS2 /I:D:\IBMCOM /S
DEVICE=D:\IBMCOM\PROTMAN.OS2 /I:D:\IBMCOM
DEVICE=D:\OS2\BOOT\TESTCFG.SYS
DEVICE=D:\OS2\BOOT\DOS.SYS
DEVICE=D:\OS2\BOOT\PMDD.SYS
DEVICE=D:\OAD\OS2.SYS
BUFFERS=90
IOPL=YES
DISKCACHE=D,LW
MAXWAIT=3
MEMMAN=SWAP,PROTECT
SWAPPATH=D:\OS2\SYSTEM 2048 2048
BREAK=OFF
THREADS=1024
PRINTMONBUFSIZE=134,134,134
COUNTRY=048,D:\OS2\SYSTEM\COUNTRY.SYS
SET KEYS=ON
SET BOOKSHELF=D:\IBMLAN\BOOK;D:\OS2\BOOK;D:\MMOS2;d:\tcpip\help;
SET SOMIR=D:\OS2\ETC\SOM.IR;D:\OS2\ETC\WPSH.IR;D:\OS2\ETC\WPDSERV.IR;D:\OS2\ETC\REXX.IR
SET SOMDDIR=D:\OS2\ETC\DSOM
SET ULSPATH=D:\LANGUAGE\CODEPAGE;D:\LANGUAGE
SET LOCPATH=D:\DB2WWW\NLS\LOCALE;D:\IBMI18N\LOCALE;D:\LANGUAGE\LOCALE
BASEDEV=TIMER0.SYS
REM SET DELDIR=C:\DELETE,512;D:\DELETE,512;E:\DELETE,512;
BASEDEV=PRINT01.SYS
BASEDEV=IBM1FLPY.ADD
BASEDEV=IBM2FLPY.ADD
BASEDEV=IBM1S506.ADD
BASEDEV=XDFLOPPY.FLT
BASEDEV=OS2DASD.DMD
RUN=D:\OS2\SYSTEM\HYBERSET.EXE
SET EPMPATH=D:\OS2\APPS;
PROTECTONLY=NO
SHELL=D:\OS2\MDOS\COMMAND.COM D:\OS2\MDOS
FCBS=16,8
RMSIZE=640
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VEMM.SYS
DOS=LOW,NOUMB
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VXMS.SYS /UMB
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VDPMI.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VDPX.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VWIN.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VW32S.SYS
DEVICE=D:\OS2\BOOT\APM.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VAPM.SYS
DEVICE=D:\OS2\BOOT\OS2CDROM.DMD
IFS=D:\OS2\BOOT\CDFS.IFS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VCDROM.SYS
BASEDEV=IBMIDECD.FLT
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VMOUSE.SYS
DEVICE=D:\OS2\BOOT\POINTDD.SYS
DEVICE=D:\OS2\BOOT\MOUSE.SYS SERIAL=COM1
DEVICE=D:\OS2\BOOT\COM.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VCOM.SYS
SET LANG=PL_PL
SET TZ=cet-1
SET DEVICEFONTDISABLED=YES
CODEPAGE=852,850
DEVINFO=KBD,PL457,D:\OS2\KEYBOARD.DCP
SET DMIPATH=D:\DMISL\BIN
RUN=D:\OS2\SMSTART.EXE
SET IBMWORKS_INI=D:\BonusPak\ibmworks
SET CLASSPATH=D:\NETSCAPE\njclass.zip;D:\javaos2\lib\jempcl10.zip;.\.
SET INCLUDE=D:\javaos2\include;D:\javaos2\include\os2;
SET LIB=D:\javaos2\lib;
DEVICE=D:\MMOS2\SBAWED2.SYS /C:1 /D:3 /H:7 /I:11 /A:220 /M:330 /N:SBAUD1$ /Q /P /G
DEVICE=D:\MMOS2\AUDIOVDD.SYS SBAUD1$
SET MMBASE=D:\MMOS2;
SET DSPPATH=D:\MMOS2\DSP;
SET NCDEBUG=4000
RUN=D:\MMOS2\MIDIDMON.EXE
DEVICE=D:\MMOS2\SSMDD.SYS
DEVICE=D:\MMOS2\R0STUB.SYS
DEVICE=D:\MMOS2\MIDI.SYS
DEVICE=D:\MMOS2\VCSHDD.SYS
RUN=D:\MMOS2\QRYMMCD.EXE
CALL=D:\IBMCOM\PROTOCOL\NETBIND.EXE
RUN=D:\IBMCOM\LANMSGEX.EXE
SET NLSPATH=D:\MPTN\MSG\NLS\%N;d:\tcpip\msg\enus850\%N;D:\WWW\DLL\%N;
SET ETC=D:\MPTN\ETC
DEVICE=D:\IBMCOM\MACS\ELNK3.OS2
SET I18NDIR=D:\IBMI18N
DEVICE=D:\MPTN\PROTOCOL\SOCKETS.SYS
DEVICE=D:\MPTN\PROTOCOL\AFOS2.SYS
DEVICE=D:\MPTN\PROTOCOL\AFINET.SYS
DEVICE=D:\MPTN\PROTOCOL\IFNDIS.SYS
DEVICE=D:\MPTN\PROTOCOL\AFNB.SYS /S:50 /C:80 /N:21
RUN=D:\MPTN\BIN\AFNBINI.EXE
RUN=D:\MPTN\BIN\CNTRL.EXE
CALL=D:\OS2\CMD.EXE /Q /C D:\MPTN\BIN\MPTSTART.CMD >NUL
RUN=D:\IBMCOM\PROTOCOL\NBTCP.EXE
DEVICE=D:\IBMCOM\PROTOCOL\NETBEUI.OS2
DEVICE=D:\IBMCOM\PROTOCOL\TCPBEUI.OS2
DEVICE=D:\IBMLAN\NETPROG\RDRHELP.200
IFS=D:\IBMLAN\NETPROG\NETWKSTA.200 /I:D:\IBMLAN /N
DEVICE=D:\IBMCOM\PROTOCOL\NETBIOS.OS2
RUN=D:\IBMLAN\NETPROG\LSDAEMON.EXE
DEVICE=D:\IBMLAN\NETPROG\VNETAPI.OS2
RUN=D:\IBMLAN\NETPROG\VNRMINIT.EXE
SET NWDBPATH=D:\IBMLAN\NETPROG
SET LANINSTEP=F:\CID\IMG\IBMPEER
DEVINFO=SCR,BGA,D:\OS2\BOOT\VIOTBL.DCP
SET VIDEO_DEVICES=VIO_SVGA
SET VIO_SVGA=DEVICE(BVHVGA,BVHSVGA)
DEVICE=D:\OS2\ATI0.SYS
DEVICE=D:\OS2\ATIM64.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VSVGA.SYS
DEVICE=D:\OS2\MDOS\VAD64.SYS

REM *** WatchCat 2.1 device driver - REQUIRED
DEVICE=D:\UTIL\WCAT\WATCHCAT.SYS KEYB:SC-F12
RUN=D:\UTIL\WCAT\WATCHCAT.EXE
SET HOSTNAME=TOWER
SET TMP=d:\tcpip\tmp
DEVICE=d:\tcpip\bin\vdostcp.vdd
DEVICE=d:\tcpip\bin\vdostcp.sys
RUN=d:\tcpip\bin\VDOSCTL.EXE
SET LANG=en_US

IBMLAN.INI :

  net2 = TCPBEUI$,1,LM10,100,150,14
; Informacja ta czytana jest przez redirector w czasie uruchamiania urządzenia.

[requester]

; Poniższe parametry na ogół nie wymagają zmiany.
;
  charcount = 16
  chartime = 250
  charwait = 3600
  keepconn = 600
  keepsearch = 600
  maxcmds = 16
  maxerrorlog = 100
  maxthreads = 10
  maxwrkcache = 64
  numalerts = 12
  numcharbuf = 10
  numservices = 4
  numworkbuf = 15
  numdgrambuf = 14
  othdomains =
  printbuftime = 90
  sesstimeout = 45
  sizcharbuf = 512
  sizerror = 1024
  sizworkbuf = 4096
  useallmem = no
; Parametr wrkheuristics ustawia cały zakres opcji dostrajania requestera.
; Dla każdej cyfry podane są krótkie opisy.
; Pełniejsze opisy wraz z wyjaśnieniem powiązań między
; cyframi można znaleźć w książce OS/2 Peer Technical Reference.
;
; Jeśli wartość 0 nie jest inaczej zdefiniowana, oznacza ona wyłączenie,
; a wartość 1 - włączenie danej opcji.
;
; 0 blokowanie plików w zależności od sytuacji (wartość domyślna 1)
; 1 optymalizacja wydajności dla plików wsadowych (.CMD) (wartość domyślna 1)
; 2 asynchroniczne odblokowanie oraz asynchroniczne odblokowanie zapisu
; 0 = nigdy 2 = wyłącznie obwód wirtualny LAN Server
; 1 = zawsze (wartość standardowa)
; 3 asynchroniczne zamknięcie oraz asynchroniczne zamknięcie zapisu
; 0 = nigdy 2 = wyłącznie obwód wirtualny LAN Server
; 1 = zawsze (wartość standardowa)
; 4 buforuj wszystkie nazwane potoki i urządzenia szeregowe (wartość domyślna 1)
; 5 połączona blokada odczytu i zapisu
; 0 = nigdy 2 = wyłącznie obwód wirtualny LAN Server
; 1 = zawsze (wartość domyślna)
; 6 optymalizacja otwierania i odczytu (wartość domyślna 1)
; 7 zarezerwowany
; 8 zastosuj przesyłanie łańcuchowe NETBIOS NCB
; 0 = nigdy
; 1 = kiedy bufor serwera jest większy niż bufor stacji roboczej
; 2 = zawsze (wartość domyślna)
; 9 buforuj małe żądania odczytu i zapisu, dopóki bufor się nie zapełni
; 0 = nigdy 2 = wyłącznie obwód wirtualny LAN Server
; 1 = zawsze (wartość domyślna)
; 10 tryb bufora
; 0 = zawsze zapełniaj cały bufor, nawet gdy żądanie jest mniejsze
; od pojemności bufora bufora (sizworkbuf) oraz jeśli dane są odczytywane
; sekwencyjnie
; 1 = jeśli plik jest otwarty do odczytu i zapisu, to używaj całego bufora
; 2 = jeśli odczyt i zapis odbywa się sekwencyjnie, to używaj całego bufora
; 3 = buforuj wszystkie żądania, które są mniejsze niż pojemność bufora (jeśli zachodzą trafienia)
; (wartość domyślna)
; 11 odczyt RAW i zapis RAW protokołów SMB (wartość domyślna 1)
; 12 bufor RAW odczytywania z wyprzedzeniem (wartość domyślna 1)
; 13 bufor RAW zapisywania z opóźnieniem (wartość domyślna 1)
; 14 odczytuj protokoły multipleksowe SMB (wartość domyślna 1)
; 15 zapisuj protokoły multipleksowe SMB (wartość domyślna 1)
; 16 użyj dużych buforów dla wielkich odczytów (nie-RAW) (wartość domyślna 1)
; 17 taka sama granica odczytu z wyprzedzeniem lub odczytu do sektora (wartość domyślna 1)
; 18 taka sama granica małego zapisu z opóźnieniem lub zapisu do sektora dla małych rekordów
; (wartość domyślna 0)
; 19 musi być 0
; 20 opróżniaj potoki i urządzenia w operacji DosBufReset lub DosClose
; 0 = Opróżniaj tylko pliki i urządzenia otwarte przez wywołującego (opróżnij całkowicie).
; Poczekaj na potwierdzenie przed przystąpieniem do innych zadań. (wartość domyślna)
; 1 = Opróżniaj tylko pliki i urządzenia otwarte przez wzywającego. Opróżniaj tylko raz.
; Nie czekaj na potwierdzenie.
; 2 = Opróżniaj wszystkie pliki oraz wejścia i wyjścia krótkoterminowych potoków
; i urządzeń (opróżnij całkowicie).
; 3 = Opróżniaj wszystkie pliki oraz wejścia i wyjścia krótkoterminowych potoków
; i urządzeń. Opróżniaj tylko raz.
; 4 = Opróżniaj wszystkie pliki oraz wejścia i wyjścia wszystkich potoków i urządzeń
; (opróżnij całkowicie).
; 5 = Opróżniaj wszystkie pliki oraz wejścia i wyjścia wszystkich potoków i urządzeń.
; Opróżniaj tylko raz.
;
; 21 szyfrowanie haseł LAN Servera (wartość domyślna 1)
; 22 kontroluj zapisy logowania w celu uniknięcia wielokrotnych powtórzeń błędu
; 0 = zapisuj wszystkie wystąpienia (wartość domyślna)
; 1-9 = ograniczaj zapisywanie (1-9 definiują wielkość tabeli
; używanej do śledzenia błędów)
; 23 buforuj wszystkie pliki otwarte w dzielonym trybie odmowy zapisu (wartość domyślna 1)
; 24 buforuj wszystkie pliki otwarte z atrybutem tylko do odczytu (wartość domyślna 1)
; 25 odczytuj z wyprzedzeniem podczas otwierania w celu wykonania (wartość domyślna 1)
; 26 kontrola klawiszy przerwania (ctrl+c)
; 0 = nie pozwalaj na przerywanie
; 1 = pozwalaj na przerwy wyłącznie w długoterminowych operacjach
; 2 = zawsze pozwalaj na przerwy (wartość domyślna)
; 27 wymuszaj poprawny tryb otwarcia podczas tworzenia plików na serwerze core (zarezerwowane
; dla użytkowników DBCS ) (wartość domyślna 1)
; 28 tryb NETBIOS NoAck
; 0 = NoAck zablokowany
; 1 = NoAck ustawiony jest tylko podczas wysyłania (wartość domyślna)
; 2 = NoAck ustawiony jest tylko podczas odbierania
; 3 = NoAck ustawiony jest podczas wysyłania i odbierania
; 29 przesyłaj dane wraz z żądaniami RAW zapisu bloku SMB (wartość domyślna 1)
; 30 przesyłaj komunikat na ekran, podczas gdy requester zapisuje błąd
; 0 = nigdy
; 1 = wyłącznie dla błędów niepowodzenia zapisu (bez przekroczenia czasu oczekiwania) (wartość domyślna)
; 2 = wyłącznie dla błędów niepowodzenia zapisu i błędów wewnętrznych (bez przekroczenia czasu oczekiwania)
; 3 = dla wszystkich błędów (bez przekroczenia czasu oczekiwania)
; 4 = zarezerwowany
; 5 = wyłączenie dla błędów niepowodzenia zapisu (przekroczony czas oczekiwania)
; 6 = wyłącznie dla błędów niepowodzenia zapisu i błędów wewnętrznych (przekroczony czas oczekiwania)
; 7 = dla wszystkich błędów (przekroczony czas oczekiwania)
; 8 = dla wszystkich błędów (przekroczony czas oczekiwania), wykazuje błąd, gdy sesja
; na serwerze jest nieprawidłowo rozłączona
; 9 = dla wszystkich błędów (przekroczony czas oczekiwania), generuje INT24 (błąd
; krytyczny) dla aplikacji działających pod emulacją DOS, jeśli
; napotkany zostanie błąd sieciowy
; 31 zarezerwowany
; 32 zachowanie DosBufReset na przekierowanym pliku (nie potoki ani urządzenia).
; Kiedy powróci wezwanie do API, dane w buforze będą traktowane
; w następujący sposób:
; 0 = Zmienione dane w buforze zostały przesłane z requestera na
; serwer. Sewer zapisał dane na dysk.
; 1 = Zmienione dane w buforze zostały przesłane z requestera na
; serwer. Serwer nie zapisał jeszcze danych na dysk.
; 2 = DosBufReset został zignorowany. (wartość domyślna)
; 33 przedział czasu dla przeprowadzenia potwierdzenia ważności logowania z kontrolera
; domeny
; 0 = 5 sekund 4 = 60 sekund 8 = 8 minut
; 1 = 15 sekund (wartość domyślna) 5 = 90 sekund 9 = 15 minut
; 2 = 30 sekund 6 = 2 minuty
; 3 = 45 sekund 7 = 4 minuty
; 34 potwierdzenie ważności daty
; 0 = format daty PCLP (wartość domyślna)
; 1 = format daty MSNET
; 2 = założenie, że data jest poprawna
; 35 wolne miejsce na dysku, zgłoszone do aplikacji DOS i Windows
; 0 = zwrócenie prawdziwej wartości (wartość domyślna)
; 1 = zwrócenie wartości mniejszej niż dwa gigabajty
; 36 synchronizacja godziny i daty z kontrolerem domeny w czasie logowania
; (wartość domyślna 1)
; 37 typ weryfikacji dla operacji logowania na LAN Serverze
; 0 = brak weryfikacji
; 1 = weryfikowanie według lokalnego NET.ACC (wartość domyślna)
; 2 = weryfikowanie według NET.ACC domeny
; 38 wyświetl komunikaty ostrzeżenia dla operacji logowania na LAN Serverze
; 0 = nie wyświetlaj komunikatów ostrzeżenia
; 1 = wyświetlaj wszystkie komunikaty ostrzeżenia (wartość domyślna)
; 2 = nie wyświetlaj komunikatów specyficznych dla LAN Servera
; 3 = wyświetlaj wszystkie komunikaty ostrzeżenia, także komunikaty o przeterminowaniu hasła
; 39 buforuj wszystkie pliki otwarte w trybie zgodności
; 0 = buforuj wyłącznie pliki otwarte do odczytu w trybie zgodności
; 1 = buforuj wszystkie pliki otwarte w trybie zgodności (wartość domyślna)
; 40 pozwalaj na wielokrotne logowanie się w tej samej domenie (wartość domyślna 1)
;
; Poniższe wiersze pomogą zlokalizować pozycje w zapisie wrkheuristics.
; 1 2 3 4
; 012345678901234567890123456789012345678901
  wrkheuristics = 111111112131111111000101112011122100111110
  wrknets = NET1,NET2
  wrkservices = MESSENGER,PEER
  Computername = TOWER
  Domain = TEAM

[messenger]

  logfile = messages.log
  sizmessbuf = 4096

[peer]

  auditing = resource
; Poniższe parametry zwykle nie wymagają
; zmiany. Uwaga: srvnets= jest reprezentowany w
; strukturze informacyjnej serwera jako 16-bitowa maska lan. Nazwy srvnet
; zostają zmienione na indeksy wewnątrz sekcji [networks] dla nazwanych sieci.
  guestacct = guest
  autodisconnect = -1
  forwardauth = no
  maxauditlog = 100
  maxchdevjob = 6
  maxchdevq = 2
  maxchdevs = 2
  maxconnections = 128
  maxlocks = 64
  maxopens = 160
  maxsearches = 150
  maxsessopens = 120
  maxsessreqs = 25
  maxsessvcs = 1
  maxshares = 64
  maxusers = 32
  numbigbuf = 6
  numfiletasks = 1
  numreqbuf = 48
  sizreqbuf = 4096
  srvanndelta = 3000
  srvannounce = 180
  srvhidden = no
; Parametr srvheuristics ustawia cały zakres opcji dostrajania
[...]
; 0 blokowanie plików stosownie do okazji (wartość domyślna 1)
; 1 odczytuj z wyprzedzeniem, podczas gdy requester przeprowadza dostęp sekwencyjny
; 0 = nie stosuj czytania z wyprzedzeniem
; 1 = stosuj pojedynczy wątek odczytu z wyprzedzeniem (wartość domyślna)
; 2 = stosuj asynchroniczny wątek odczytu z wyprzedzeniem
; 2 zapisuj z opóźnieniem (wartość domyślna 1)
; 3 zastosuj przesyłanie łańcuchowe NETBIOS NCB
; 4 sprawdź poprawność formatu wszystkich nadchodzących SMB (wartość domyślna 0)
; 5 obsługuj otwarcia FCB (wartość domyślna 1)
; 6 ustaw priorytet serwera (wartość domyślna 4)
; 0-9 = 0 jest najwyższym priorytetem, 9 jest najniższym priorytetem
; 7 przydziel automatycznie dodatkową pamięć w celu przeszukiwania katalogu
; (wartość domyślna 1)
; 8 wprowadź rekordy do rejestru kontroli tylko w przypadku rozbudzenia scavengera
; (wartość domyślna 1)
; 9 przeprowadź pełne buforowanie, kiedy plik jest otwarty w dzielonym trybie odmowy zapisu
; (wartość domyślna 1)
; 10 ustaw przedział budzenia dla scavengera
; 0 = 5 sekund 4 = 25 sekund 8 = 45 sekund
; 1 = 10 sekund (wartość domyślna) 5 = 30 sekund 9 = 50 sekund
; 2 = 15 sekund 6 = 35 sekund
; 3 = 20 sekund 7 = 40 sekund
; 11 pozwól na otwarcia pewnych typów plików w trybie zgodności przez przetłumaczenie ich na
; otwarcia w trybie zgodności z brakiem odmowy
; 0 = Zawsze stosuj otwarcia w trybie zgodności.
; 1 = Stosuj tryb dzielony brak odmowy, jeśli dostęp do plików .EXE lub .COM jest tylko w trybie
; do odczytu.
; 2 = Stosuj tryb dzielony brak odmowy, jeśli dostęp do plików .EXE lub .COM jest tylko w trybie
; do odczytu. Stosuj tryb dzielony odmowy zapisu, jeśli do plików .BAT wymagany jest w trybie
; tylko do odczytu.
; 3 = Stosuj tryb dzielony brak odmowy na wszystkich otwarciach trybu zgodności.
; (wartość domyślna)
; 12 pozwól stacjom roboczym DOS LAN Services na stosowanie drugiej sesji NETBIOS podczas
; przesyłania żądań drukowania (wartość domyślna 1)
; 13 liczba buforów 64KB stosowanych do odczytu z wyprzedzeniem
; 0-9 = liczba buforów (wartość domyślna 1)
; 14 przekształć napływające specyfikacje ścieżki na najbardziej podstawowy format (wartość domyślna 0)
; 15 przekroczenie czasu oczekiwania Oplock oraz przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment (wartość domyślna 0)
; 0 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 35 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 34 sekund
; 1 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 70 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 69 sekund
; 2 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 140 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 3 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 210 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 4 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 280 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 5 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 350 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 6 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 420 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 7 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 490 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 8 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 560 sekund; przekroczenie czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment 127 sekund
; 9 = przekroczenie czasu oczekiwania Oplock 640 sekund; brak określenia przekroczenia czasu oczekiwania NETBIOS Acknowledgment
; 16 potwierdzenie ważności IOCTL (wartość domyślna 1)
; 17 określa, jak długo serwer utrzymuje nieużywane, dynamiczne duże bufory, przed zwolnieniem
; pamięci.
; 0 = 0 sekund 4 = 5 minut 8 = 1 godzina
; 1 = 1 sekunda 5 = 10 minut 9 = nieskończoność
; 2 = 10 sekund 6 = 20 minut
; 3 = 1 minuta (wartość domyślna) 7 = 40 minut
; 18 określa, jak długo serwer czeka po nieudanej operacji przydzielenia dużego bufora, zanim
; ponowi próbę.
; 0 = 0 sekund 3 = 1 minuta (wartość domyślna)
; 1 = 1 sekund 4 = 5 minut
; 2 = 10 sekund 5 = 10 minut
; 19 odczyt RAW i zapis RAW protokołów SMB (wartość domyślna 1)
; 20 serwer odpowiada na żądania ogłoszenia (wartość domyślna 1)
;
; Poniższe wiersze pomogą zlokalizować cyfry w zapisie srvheuristics.
; 1 2
; 012345678901234567890
  srvheuristics = 111101411113110013311
  SRVSERVICES =
  srvnets = NET1,NET2

  SRVCOMMENT =
[replicator]

  replicate = IMPORT
  importpath = D:\ibmlan\repl\import
  tryuser = yes
  password =

[services]

; Koreluje nazwę usługi ze ścieżką programu usługi.
; Nazwa ścieżki musi być albo
; 1) ścieżką absolutną (zawierającą określenie dysku)
; LUB
; 2) ścieżką względną (względem katalogu głównego IBMLAN)
  messenger = services\msrvinit.exe
  peer = services\peerinit.exe
  replicator = services\replicat.exe
  requester = services\wksta.exe

PROTOCOL.INI:

[PROT_MAN]

   DRIVERNAME = PROTMAN$

[IBMLXCFG]

   netbeui_nif = NETBEUI.NIF
   tcpbeui_nif = TCPBEUI.NIF
   tcpip_nif = TCPIP.NIF
   EL3IBMO2_nif = EL3IBMO2.NIF

[NETBIOS]

   DriverName = NETBIOS$
   ADAPTER0 = NETBEUI$,0
   ADAPTER1 = TCPBEUI$,1

[netbeui_nif]

   DriverName = netbeui$
   Bindings = EL3IBMO2_nif
   ETHERAND_TYPE = "I"
   USEADDRREV = "YES"
   OS2TRACEMASK = 0x0
   SESSIONS = 254
   NCBS = 255
   NAMES = 21
   SELECTORS = 15
   USEMAXDATAGRAM = "YES"
   ADAPTRATE = 1000
   WINDOWERRORS = 0
   MAXDATARCV = 4168
   TI = 30000
   T1 = 1000
   T2 = 200
   MAXIN = 1
   MAXOUT = 1
   NETBIOSTIMEOUT = 500
   NETBIOSRETRIES = 3
   NAMECACHE = 1000
   RNDOPTION = 1
   PIGGYBACKACKS = 1
   DATAGRAMPACKETS = 10
   PACKETS = 269
   LOOPPACKETS = 8
   PIPELINE = 5
   MAXTRANSMITS = 6
   MINTRANSMITS = 2
   DLCRETRIES = 10
   FCPRIORITY = 5
   NETFLAGS = 0x0

[tcpbeui_nif]

   DriverName = tcpbeui$
   Bindings = ,EL3IBMO2_nif
   NODETYPE = "B-Node"
   OS2TRACEMASK = 0x0
   SESSIONS = 130
   NCBS = 225
   NAMES = 21
   SELECTORS = 15
   USEMAXDATAGRAM = "NO"
   NETBIOSTIMEOUT = 500
   NETBIOSRETRIES = 2
   NAMECACHE = 1000
   PRELOADCACHE = "NO"
   NAMESFILE = 0
   DATAGRAMPACKETS = 20
   PACKETS = 50
   INTERFACERATE = 300

[tcpip_nif]

   DriverName = TCPIP$
   Bindings = EL3IBMO2_nif

[EL3IBMO2_nif]

   DriverName = ELNK3$
   MaxTransmits = 20

Teraz juz powinno pomoc.
pozdrawiam

<> formatc_at_hsn.com.pl <> zeglarz_at_ciemnogrod.net <>