Re: OS/2 pare pytan

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 18 May 1997 - 09:37:53 MET DST

warta_olsztyn_at_bptnet.pl (Grzegorz Bodaszewski) wrote:

>Nie, nie blokuje się, ale jak przesadzisz z otwartymi programami
>DOS-owymi (np. Excel z 8 MB i dwie sesje FoxPro z 7 MB, kazda z
>wlaczona 'background execution'), to przy 16MB pamieci fizycznej
>bydle potrafi sie kilka minut przelaczac miedzy zadaniami, a
>nastepne kilka trwa zamkniecie jednej sesji Foxa. Jezeli w tych
>sesjach nie dzieje sie nic waznego, to szybciej zrobic 'salut
>na trzy palce'. Mialem kilka razy taki efekt na P100 z 16MB RAM.
>
>Grzegorz Bodaszewski

aha. to wyjasnia sprawe. dla tych programow jest ciasno na 16mb
nawet jak dzialaja pod zwykla winda. dorzuc mu jeszcze
z 8mb, czyli do 24MB.
Choc ja polecam rozbudowanie ramu do 32mb. wtedy jest
naprawde komfortowo, nawet gdy naraz korzysta sie z sieci
tcp/ip, netware, peer, sesji wind, jakies internetowe
serwisy itp, sesje dos.

jest jeszcze inna b.wazna rzecz. sesje windy maja tyle
ramu, ile im przydzielisz z poziomu os/2. jesli im zabraknie,
to korzystaja ze swojego ramu dokladnie tak, jak to robia
pod zwykla winda. czyli masz dwa pliki swapfile, jeden osowy
drugi windziany. przy 16mb raczej powinienes ograniczyc
pamiec dla windy. odciazysz w ten sposob swapfile os/2.
windy ci beda dzialaly troche wolniej, ale przelaczanie
powinno byc szybsze.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |