Re: OS/2 pare pytan

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_bptnet.pl)
Data: Thu 15 May 1997 - 20:41:04 MET DST

strzyga_at_priv.onet.pl (Strzyg) wrote:

>1) Gdzieś czytałem że Merlin ma wbudowany kod Windows 3.11. Czy to
>prawda?

Nie wiem, jak jest sprzedawany Merlin. Warp 3 byl sprzedawany w
dwoch wersjach: 'czerwonej' bez kodu Windows, i drozszej 'niebieskiej'
z kodem Windows.

>Jak wygląda obsługa programów z Win3.11? Działają w oknie czy
>też na pełnym ekranie?

Mozna i tak, i tak - zalezy, co ustawisz we wlasciwosciach obiektu
programu. Najwazniejsza zaleta polega na tym, ze kazdy program
Win 3.1 moze pracowac w oddzielnym, chronionym obszarze pamieci,
i w wielozadaniowosci z wywlaszczaniem

>2) Do tej pory używałem AmiPro 3.0 dla Win 3.1. Czy znajdę pod Merlina
>edytor tekstu o takich samych możliwościach, oraz posiadający polski
>słownik ortograficzny (sam edytor może być po angielsku)?

Mozesz uzywac nadal AmiPro for Windows, albo wymienic go na
jego nastepce - Lotus WordPro for OS/2. Nie mam pojecia, co
ze slownikiem ortograficznym.

>3) Jak będzie chodził Merlin na 486dx4 100Mhz, 16Mb ram?

Slabo, tzn. bedzie czesto korzystal ze swapa. Po rozszerzeniu
pamieci do 32 MB bedzie pracowal znakomicie.

>4) Nie orientuje się ktoś czy jest możliwe uruchomienie pod Merlinem
>wewnętrznego modemu BOCA M144AI?

Nie znam tego modemu. Jezeli jest RPI, to czarno widze...
Normalne modemy daja sie uruchomic bez problemu.

>5) Czy są dla Merlina programy do e-mail'a i news'ów klasy Pegasus
>Mail i Forte Agent?

Jest PMMail, duzo lepszy od Pegasusa. A do newsow, jak widac na
zalaczonym obrazku, uzywam na razie Forte Agenta w sesji WIN-OS/2 :-)

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_bptnet.pl gregboda_at_free.polbox.pl