Re: OS/2 Technical Support

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Sun 11 May 1997 - 03:39:40 MET DST

In <N.051097.222106.66_at_gryzmak.lodz.pdi.net>, tsystem_at_lodz.pdi.net (Jan Waliszewski) writes:
> 1. Co w praktycznym wymiarze znaczy brak wsparcia technicznego? Czy sformulowanie to
> obejmuje także brak zainteresowania wprowadzaniem przyszlych wersji OS-a w polskiej edycji
> jezykowej czy jedynie brak hot-line i tym podobnych rzeczy? . Perspektywa braku rozwoju
> produktu w polskiej wersji jest czyms znacznie gorszym.

OS/2 Technical Support to OS/2 Technical Support. Nic więcej, nic mniej.
Ma się więc nijak do lokalizacji.
Mój porzedni posting był nawiązaniem do wątku zawierającego informacje
o Support Line świadczonej na podstawie stosownej umowy.

> 2. Zamowilem Warp Server dla swojego biura i zanim zostanie ono zrealizowane chetnie ustale
> czy jest to czyn samobojczy czy też ma on racjonalne przeslanki. Jako przedstawiciel firmy
> komputerowej mam zasade wyposazania biura w systemy, ktore stanowiš takze ofertę
> sprzedaży dla klientów. Nic bowiem nie stanowi lepszej rekomendacji dla produktu od
> używania go przez sprzedawce.

Całkowity brak powodów do paniki.

> 3. Niezrozumialy ze wzgledow takze marketingowych jest brak promocji systemu:
> - zaawansowanego technicznie,
> - stabilnego,
> - dostepnego w polskiej wersji jezykowej.

Coż, nie zamierzamy wyręczać IBM ale:
- Warp obecny jest stale (wielkimi literami) w każdym PC kurierze,
- nasi klienci mają zapewniony stały, profesjonalny support,
- sprzedajemy Warpa w wersji edukacyjnej (82 USD)
- w trakcie zaawansowanej realizacji jest kilka następnych działań.

> Przyklad z niedawnej przeszlosci: kilka lat temu w zakresie rozwiazan sieciowych panowal w
> Polsce calkowity monopol Novella, uznanie tego stanu za aksjomat przez innych producentow
> np. Microsoft spowodowaloby jego stabilne trwanie do dzisiaj. Jest chyba abecadlem
> ekonomii, że aktualny podzial rynku nie jest aksjomatem ustalonym raz na zawsze, trzeba
> tylko prowadzic aktywny marketing. O ile jestem dobrze zorientowany, wspomniana decyzja
> IBM Polska nie odzwierciedla polityki IBM w skali globalnej. Zajrzyjcie na
> http://www.software.ibm.com/os/warp

Wspominałem na tej liście kilkakrotnie, że IBM Poland, IBM CER, IBM EMEA
i IBM Domesctic nie mogą być utożsamiane.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl