Re: re:_warpowisko_i_standardy

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 18 Apr 1997 - 22:46:45 MET DST

przemekp_at_ii.uj.edu.pl (Przemyslaw Pawelczyk PC Kurier) wrote:

>A przeciez Warp jest graficzny i zarowno WE jaki NN4OS powinien wystarczyc. Do jakiej zakichanej przeszlosci i jej
>przegladarek mam siegac by wszystkich zadowolic? Jak dlugo ma to trwac?

Ostatnia wersja Netscape 2.02 (czemu ciagle ten sam numer ?!?) pod os/2
prawidlowo odczytuje strony kodowane w ISO-Latin 2.

>Ramki sa szybsze, skracaja dostep do innych stron. Dla mnie jest to oczywiste.
>Co to znaczy, ze nie sa standardem?

Ja tam nie zauwazylem, aby ramki byly w czymkolwiek szybsze. Poza tym
ze dostaje alergii jak je widze. Ramki co prawda zostaly zaimplementowane
w netscape i wingroze exploder, ale nie opuscily fazy projektu
organizacji zajmujacych sie standaryzacja html / sgml .
Bardzo obszerna dyskusja na ten temat odbyla sie w grupie
news:pl.comp.www .

>Netscape mial (ma?) 80% rynku przegladarek. To nie jest standard?!

Niestety nie. netscape co prawda ma lwia czesc rynku, ale w pogoni
za klientem nie jest w stanie zagwarantowac stabilizacji standardu.
obecnie wystepuje wiele problemow z odwolaniami w dokumentach
skladajacych sie z ramek. przyklad ? jak w bookmark'u zapamietac
odwolanie do ramki jako calosci ? z tym sa niestety spore problemy.
Jedynie dostosowanie sie do standardow ktore zostaly zaakceptowane
szerzej niz dwie firmy (netscape+necrosoft) gwarantuje,
ze ktokolwiek czytajacy strony www nie bedzie mial problemu
z odczytem zawartych w nich tresci.

>Wacpan przejawiasz jakies biurokratyczne zapedy.

On niestety ma racje. Standard stworzony przez jedna firme jest
jedynie standardem branzowym, albo standardem jednego produktu.
Siec WWW jest opanowana przez zbyt wiele mediow, by powierzac
jednej, jedynie slusznej (i biurokratycznej) firmie dyktowanie
standardu.

>Byly juz kiedys takie czasy, gdy wszystko MUSIALO byc standardem, znaczy sie miec papierek....

Owszem, byly. Tylko jesli nie byloby standardow, to nie wiem czy
bylibysmy w stanie sie wogole porozumiec jesli ja bym mowil
w narzeczu kongo, a ty po hinsku.

>Tu juz pozwole sobie na drobna zlosliwosc:
>zapomniales o podpisie Sekretarza Miejskiego Partii i rekomendacji dwoch Towarzyszy.
>
>Dysydent,
>Przemek P.

Wlasnie to nie jest argument w dyskusji. Powiedziales cos mniej wiecej
w stylu "Skoro nie nalezysz do jedynie slusznej partii plywajacych ramek,
to skazujemy cie na dozywocie. A nasza decyzja jest jedynie sluszna".
Moze powiem tylko tyle, ze najnowszy standard HTML 3.2
nie przewiduje czegos takiego jak ramki. Szczegoly na http://www.w3c.org/

Mam nadzieje ze wnioslem kilka rzeczowych argumentow do dyskusji,
a zarazem pozdrawiam :)

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |