re:_warpowisko_i_standardy

Autor: Przemyslaw Pawelczyk (przemekp_at_ii.uj.edu.pl)
Data: Fri 18 Apr 1997 - 19:19:31 MET DST

Czesc wszystkim,

On Tue, 8 Apr 1997 22:00:40 +0200 (CEST), Adam Plaszczyca wrote:

>Moje zdanie jest takie:
>1. Dobra strona jest tak zrobiona, ze niezaleznie od tego, czym dysponuje
>ogladajacy udostepnia mu maximum informacji. Po to sa ALT-y w obrazkach i
>inne mozliwosci.

Guzik. Intel tez dba o zgodnosc z przeszloscia i dlatego tworzy zlom a nie procesory. A ze ma wielka baze
uzytkownikow to jakos ciagnie (i to niezle ale to temat na inna rozmowe).

A przeciez Warp jest graficzny i zarowno WE jaki NN4OS powinien wystarczyc. Do jakiej zakichanej przeszlosci i jej
przegladarek mam siegac by wszystkich zadowolic? Jak dlugo ma to trwac?

>2. Problem kodowania jest rozwiazany przez nowa netszkape, wiec nie ma co
>dyskutowac. Standartem jest ISO 8859-2 i tak ma byc.

OK.

>3. Ramki do d.... Nie jest to standard HTML (nie sa zawarte w zadnej
>specyfikacji standardu, lacznie z 3.2). Dlatego NIE POWINNY BYC STOSOWANE.
>Nie widzialem jeszcze strony z ramkami, ktora bylaby nie dio zrobienia bez
>nich, co wiecej nie widzialem jeszcze takiej, gdzie ramki bylyby bardziej
>funkcjonalne od normalnych linkow np. w tabelce.

Ramki sa szybsze, skracaja dostep do innych stron. Dla mnie jest to oczywiste. Co to znaczy, ze nie sa standardem?
Netscape mial (ma?) 80% rynku przegladarek. To nie jest standard?! Wacpan przejawiasz jakies biurokratyczne
zapedy. Byly juz kiedys takie czasy, gdy wszystko MUSIALO byc standardem, znaczy sie miec papierek.... Poza tym,
krzyk nigdy jeszcze nie byl argumentem w dyskusji.

>Na koniec dwa zdania ktore powinny sie znalezc na kazdej stronie:
>"This page is best viewed in ANY browser"
>"No frames - HTML standard"

Tu juz pozwole sobie na drobna zlosliwosc:
zapomniales o podpisie Sekretarza Miejskiego Partii i rekomendacji dwoch Towarzyszy.

Dysydent,
Przemek P.