NetBIOS over TCP/IP

Autor: Grzegorz Doliński (gdolin_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 10 Apr 1997 - 12:32:48 MET DST

Ten watek zapoczatkowany zostal w "Jak zainstalowac IPX"
Ktos obiecal mi zaplacic za rozwiazanie tego problemu,
ale mam nadzieje, ze dalej nie czyta tej listy.
Ta sama firma zainstalowala mi serwer NetWare z 4 kartami
sieciowymi i zrobila mi 4 segmenty. Krew sie gotuje gdy
ma sie doczynienia z takimi pomyslami w dobie fast & switch.
Moglem to scierpiec az do momentu gdy moj szef chcial zobaczyc
co dzieje sie w grupie komputerow OS/2. Z instalacja OS-a nie
mialem problemow, ale standardowa konfiguracja MPTN (ta z
NetBIOSem) nie daje sie routowac. LAN Menager uzywa NEtBIOS,
uzylem wiec drugiego wariantu NetBIOS over TCP/IP.
Niestety moja siec nie byla przygotowana na ten protokol.
Samo routowanie IP przez NetWare nie jest trudne, ale
nie mialem DHCP, DNS i innych takich bajerow (o WINS)
nie wspominam.
Oczywiscie (sam nie wiem dlaczego oczywiscie) zaczalem
od dokumentacji, ale tam ten wariant został bardzo
poważnie potraktowany. Wprost grobowa cisza.
Samo TCP/IP robi sie prosto bez sztuczek. Ponieważ
pracowalem bez DHCP i DNS recznie ponadawalem adresy IP.
PINGi chodzily wysmienicie, ale komputery nie widzialy sie
w sieci. Dopiero ustawienie listy broadcastowej rozwiazalo
ten problem. W windzie trzeba wypelnic lmhost lub uruchomic
WINS. U mnie stacje maja w liscie tylko serwery, rowniez
Win95 jako serwery wydruku. Nie probowalem tego z DHCP
i WINS.
Najwiekszym hakiem byla lista (!) moze DHCP omija ten
problem.
Faceci, ktorzy maja juz kilka instalacji OS + LAN M.
nie chcieli robic tego na IP. Teraz wiem dlaczego.
Pozdrawiam
-- Grzegorz

GDolin_at_free.polbox.pl