Re: OS-owa Netszkapa a sprawa polska

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_polbox.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 22:54:13 MET DST

In <33447a51.2047209_at_news.icm.edu.pl>, radekp_at_usa.net (Radoslaw Poplawski) writes:
>2 Apr 1997 12:33:41 GMT, calder_at_polbox.pl (Tomasz Stelmaszczuk)
>napisał(a):
>/>Zapytales jakie (bez precyzowania platformy), wiec udzielilem ci
>/>odpowiedzi-odsylacza.
>/>BTW: korzystanie z okreslenia code page nie precyzuje systemu
>/>operacyjnego. Moze o tym nie wiesz ale niektore SO wiedza, coz
>/>to takiego strona kodowa i podstepnie uzywaja wobec niej
>/>okreslenia "code page". Stad CP nie jest charakterystyczne dla
>/>w.
>Czyzby zapis IE & NN tez nie pomogl zorientowac sie?
Pomogl zorientowac sie, ze pracujesz z w, natomiast trudno oczekiwac
by sugerowal, ze dyskusje chcesz zawezic ze spornej poprawnosci
zapisu jako takiego do poprawnej interpretacji wymienionych przez ciebie
przegladarek dla w.
Kwestie poprawnosci bardzo chetnie bede dyskutowal, bo zalezy
mi na honorowaniu standardow. Wspomniany poprzednio RFC nie zawieral
explicite blednosci zapisu konwencji &# w odniesieniu do polskich znakow.
Przeciwnie - posrednio zezwalal na nia.
Tak wiec dyskusja jest otwarta nadal (jesli istnieja nieprzytoczone tu normy)
lub zamknieta (jesli zadna z norm nie mowi o ograniczonym do ISO Latin 1
zapisie).
W kazdym razie chwilowo rzeczywisty, potwierdzony argument o blednosci zapisu
nie zostal przez nikogo przytoczony. Jezeli tak sie nie stanie, to: "co nie jest
zabronione jest dozwolone".
Na razie jest 3:2 dla mnie, jesli liczyc iloscia przytoczonych przykladow.
Ciekawe natomiast byloby przytoczenie reakcji innych przegladarek
(m.in. dla w). Nie okreslalyby one - co prawda - normy ale mowilyby za to
cos o ew. powszechnosci wykorzystywania konwencji &# dla definiowania
znakow spoza ISO Latin 1.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.calder.com.pl e-mail: calder_at_ikp.atm.com.pl