Re: Jak polaczyc Warpa z Winda?

Autor: Przemyslaw Osocha (osocha_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 15:45:20 MET DST

"Piotr Popik" <nfpopik_at_kinga-cyf-kr.edu.pl> wrote:
>Zainstalowalem Warpa, z czerwonego pudelka. Nie instalowalem Bonusa, bo jak
>sadze, to jest cos dla modemowcow.

owszem, ale wbrew pozorom, sa tam te same programy co w wersji
sieciowej i moga okazac sie uzyteczne! jedyna roznica, polego na braku
obslugi karty sieciowej (LAPS, MPTS).

>Mam siec LAN i w Instytucie ok. 30 komputerow spietych siecia... Wszystkie
>widza sie (dyski, drukarki) przez Windowsy 95 lub 3.11 (NIE: poprzez NT)
Obawiam sie, ze konieczne bedzie oprogramowanie do opslugo protokolu
NetBIOS (NetBEUI) po ktorym mowia Windows w sieci LAN. najkprosciej
zainstalowac Peer z WarpConnect, nie jest konieczne przeinstalowanie
calego Connecta - wystarczy samo Peer.
Ewentualnie rozwiazanie stanowi instalacja LAN servera, WarpServera
lub Merlina.

>Na mojej maszynie jest Warp. Udalo mi sie dolozyc TCP/IP a potem Netscape
>2.02, i to dziala. Potem dolozylem FIXpack'a 26.
A Tcp/Ip skad?? Czy to IBM TCP/IP ?

>1. Pytanie brzmi: Jak udostepnic Windows'owcom moj dysk warpowy i jak
>uzywac 'ich' dyskow sieciowych?
Peer z Connecta , Merlin, LanServer.

>2. Jak drukowac spod Warpa na drukarce podpietej do sieciowego komputera,
>pracujacego na Win?
j.w.

>3. Ach, gdyby mozna rowniez udostepnic dysk Warpowy jako serwer FTP -- to
>juz byloby calkiem super.
A tu nie ma najmniejszego problemu, bo to chodzi po TCP/IP, ktore
rozumiem juz masz?
Demon ftp nazywa sie FTPD.EXE,
a konfiguruje sie go normalnie w zakladkach TCPCFG.EXE.
Oczywiscie pod warunkiem , ze masz IBM TCP/IP.
Ewentualnie jest szereg shareware-owych serverow FTP,
np na hobbes.nmsu.edu

**> pftpd108.zip 118360 Penguin FTP daemon v1.08, enhanced ftpd
for TCP/IP - duze mozliwosci konfiguracyjne, ale wszystko z linii
polecen - dosc zlozone.

**> wuftpd24d.zip 353365 Port of wu-ftpd-2.4 (req: emx09b runtime)
nie znam

**> zftpd030.zip 63893 Multithreaded FTP daemon for OS/2 with
resume support
nie znam

a na hammer http://www.os2.hammer.org/OS2 (nie wiem czy adres jest
aktualny)
**> nns45e.zip NeoLogic Suite Full Set Of INet Utilities
zawiera ftpd, 30-dniowy shareware

a nie wiem skad:

**> PowerWeb - serwer WWW, ale zawiera serwer FTP - niestety jest to
program komercyjny.

**> Rowniez darmowy serwer WWW IBM-a zawiera opcje FTP ale przez WWW:
Internet Conection secure Server
www.software.ibm.com

Przemek