Re: OS-owa Netszkapa a sprawa polska

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 19:18:42 MET

In <333dbf02.2566557_at_news.icm.edu.pl>, radekp_at_usa.net (Radoslaw Poplawski) writes:
> [...]
>/>In <334aff20.8002753_at_news.icm.edu.pl>, radekp_at_usa.net (Radoslaw Poplawski) writes:
>/>>24 Mar 1997 16:55:48 GMT, calder_at_ikp.atm.com.pl (Tomasz Stelmaszczuk)
>/>>/>szkapa w tej konfiguracji zre polskie fonty tylko wtedy, gdy sa
>/>>/>zapisywane w konwencji &#. Sprobuje popracowac tak, zeby wchlaniala
>/>>/>poprawnie reszte.
>/>>No i zle! Zapis za pomoca &#numer zawsze odnosi sie do znakow z
>/>>zakresu ISO 8859-1.
>/>Nie obraz sie ale masz fascynujaca zdolnosc wytykania bledow
>/>w postepowaniu, ktorego nie przeanalizowales.
Zadna wycieczka, popedliwcze. Klasyczne stwierdzenie.
>/>>Stosuje sie go wtedy, gdy projektuje sie strone w
>/>>np. ISO 8859-2 i potrzeba umiescic znak z charsetu ISO 8859-1 (np.
>/>>francuska lub niemiecka literke).
>/>M.in. u nas jest akurat odwrotnie. To wlasnie znaki polskie posiadaja
>/>explicite wskazanie na kod.
>To ze u was jest odwrotnie, to nie znaczy, ze jest prawidlowo.
Otoz notacje &# stosowac mozna w znacznie
szerszym zakresie. Wowczas, gdy np. tworzy sie strone w chersecie A
wiedzac, ze czytana bedzie jako strona poslugujaca sie charsetem B.
Uzyte znaki, ktore maja inny kod w A niz w B mozna zapisac rzeczonym
bezposrednim wskazaniem &# liczba. W ten oto sposob (choc nie
jedyny z mozliwych) uzyskuje sie poprawny wyglad u ogladajacego
strone jako charset B.
Faktem doswiadczalnym jest poprawna interpretacja takiego
zapisu przez szkape dla OS/2.
>/> Jakim cudem mialbym wskazywac polski
>/>znak w ISO Latin 1 ?
>Ale to robisz.
Wskazuje polski znak w ISO Latin 2. Moglbym robic to w kilku jeszcze
standardach ale nigdy w ISO Latin 1. Wskazywanie polskiej litery
w charsecie ISO Latin 1 jest niewykonalne, jezeli wynikiem ma byc
odczytanie polskiej litery a nie krzaka a wynikiem jest polski znak
zarowno w WebExplorerze jak i Netscape Navigator 2.02 dla OS/2.
>/>>Po prostu do bugu w szkapie dolozyles jeszcze jeden bug :).
>/>Nie wydaje mi sie. Naprawde.
>/>Gdzie widzisz blad, jesli tak zapisywane strony jak u nas czytane
>/>sa poprawnie przez WebExplorera i (po lopatologicznym wytlumaczeniu
>/>jaki charset - tu ISO Latin 2 -ma byc brany) Netscape Navigator ?
>/>Popraw mnie, prosze, jezeli jestem w bledzie.
>Powtarzam, jezeli sa czytane poprawnie przez WebExplorera to (tak jak
>z obrazkami) taki urok tej przegladarki. W tej wyswietlane sa polskie
>znaki, w innej moga nie byc.
Czytane sa rowniez przez szkape dla OS/2 po wskazaniu jej, ze dekodowac
ma ISO Latin 2. Wspomnialem o tym poprzednio - tyle, ze twoje
pieniactwo wzielo gore nad checia zrozumienia adwersarza. Dlatego tez
przytaczam to sformulowanie:
>/>BTW: pozniejsze doswiadczenia wykazaly, ze z takim netscape.ini
>/>jaki umiescilismy na naszej WWW strony zapisywane standadowo
>/>rowniez poprawnie sa czytane (vide: www.polbox.pl) a dopiero
>/>w niektorych sytuacjach szkapa zaczyna uprawiac wlasna polityke
>/>dekodowania.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.atm.com.pl/~calder e-mail: calder_at_ikp.atm.com.pl