? REXX i kolejki

Autor: Tel 0048-22-6525233 (RYSZARD.MIKKE_at_DB-POLSKA.DEUTSCHE-BANK.dbp.de)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 19:34:49 MET

        Datum: 25/03/97
          Von: Ryszard Mikke CYI896 - DBKEBN02
           An: os2-l 00289318 - X400E004
      Betreff: ? REXX i kolejki
CzOSc :-)
Mam maly problemik:
Stoi sobie pecet z OS-em, podlaczony do IBM LAN Servera.
Na tym OS-ie jest kolejka do drukowania, udostepniana
innej maszynie przez lpd. I do tego jest podlaczona
drukarka. Tyle, ze ja nie chce, zeby wszystko, co zostanie
wrzucone do tej kolejki, sie drukowalo. Jedne wydruki
powinny sie wydrukowac, a inne powinny zostac zatrzymane
do przejrzenia (zeby sie je dalo w razie potrzeby wydrukowac
recznie) i po jakims czasie usuniete. Jedne wydruki od drugich
da sie odroznic po nazwie. Dotychczas wyglada to tak, ze kolejka
zatrzymuje wszystko, co jakis czas zaglada do niej czlowiek
i drukuje, co trzeba. Rozwiazanie ma dwie wady: a) czlowiek sie
meczy, b) sztuka cierpi :-). Chcialbym wysmazyc skrypcik
w REXX-ie, ktory by to robil za czlowieka, tzn. to, co trzeba
wydrukowac, przerzucal do innej kolejki, reszte zatrzymywal
i ewentualnie wyrzucal starocie. Problem w tym, ze REXX-a
liznalem dawno i pod VM, wiec nie mam pojecia, jak sie do
roznych obiektow OS-owych, ze szczegolnym uwzglednieniem
wydrukow w kolejce, odwolywac i, co gorsza, nie moge odpowiednich
instrukcji wydlubac z systemowego helpa. Moze ja zle szukam
(z OS-em mam do czynienia od niedawna), a moze ich tam nie ma i trzeba
szukac gdzie indziej (WWW? FTP?), moze wreszcie ktos dawno napisal
programik, ktory to robi i wywazam otwarte drzwi?
LUUUUDZIEEE Rzuccie jakas wskazowke...

                                Ryszard Mikke

PS. Rozwiazanie, polegajace na wrzucaniu tych wydrukow od razu
    do roznych kolejek, nie wchodzi w gre z przyczyn pozamerytorycznych
    - musialbym przerabiac program, ktory to wrzuca, a to jest
    duzo trudniejsze, o ile w ogole mozliwe.

--==> Hiroshima'45 Tschernobyl'86 Windows'95 <==--
rmikkeSirc.pl http://bull.mimuw.edu.pl/armikke