Re: Zakup os/2 w Polsce

Autor: Przemyslaw Osocha (osocha_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Tue 04 Mar 1997 - 11:53:33 MET

>Jaroslaw Poswiata wrote:
>W rozpetanej przeze mnie burzy na liscie zwrocilem uwage na dostep ze
>stacji odleglych w sieci. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
> - Czy w ogole zostalo przewidziane cos takiego jak wielu userow?
> - Czy istnieje cos takiego jak ich prawa dostepu do roznych czesci
> sprzetu i oprogramowania?
> - Czy mozna tworzyc specjalne grupy, dla ktorych beda "pasowaly"
> odpowiednie prawa, zeby nie komplikowac sobie zycia.
>Pytania te wynikaja z mojej wczesniejszej pracy na Lantasticu i przekretow
>w windzie...

Wzmainka o Lantastic-u sugeruje siec LAN, a tu rozwiazaniem wszystkich
problemow jest LAN Server (Warp Server): wielu userow, prawa dostepu,
grupy...

>A tak w ogole to mam pewien pomysl: jezeli mozna pominac haslo przy
>logowaniu sie, to moze w login-skrypcie (czy istnieje cos takiego?) wwalic
>mu czytanie hasla, ktore bedzie w jakims tam dziwacznym pliku zakodowane
>cudacznie i beda one porownywane? Czy login skrypty to tylko jakies proste
>sekwencje, po ktorych nastepuje zalogowanie?

Jest juz duzo takich rozwiazan, wystarczy zajrzec na Hobbesa.

Przemek

Przemyslaw Osocha E-mail: osocha_at_mech.pk.edu.pl

Cracow University of Technology
al. Jana Pawla II 37, PL-31-864 Krakow, Poland
tel: (+48+12) 480555 ext.3480, fax: (+48+12) 484436