Re: Zwiekszenie cache'a dyskowego

Autor: Tomasz Finke (tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 17:35:25 MET

Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:

> co ????? ja nic nie robilem i mi swap zawsze miedlil ile chcial.
> on ma rozmiary dynamiczne. a te dwa parametry ktore mu podajesz,
> wcale nie dotycza wielkosci swap. czego dotycza ? nie wiem bo nie
> czytalem helpa na ten temat :) w kazdym razie ja profilaktycznie
> zwiekszylem obie wartosci czterokrotnie. mniej miedli dyskiem.

Moment, nie mowilem o swapie, tylko o cache'u dyskowym, czyli czyms
takim, co np. w DOS-ie realizowal smartdrv. Chodzi mi o zwiekszenie
obszaru pamieci przeznaczonego na cache'owanie dysku ponad 2 mega,
co jest maksymalna wartoscia, jaka mozna wpisac w pliku config.sys.
Korzystam pod Merlinem z baz danych o dosc sporych rozmiarach (7-15MB)
i podczas wykonywania na nich operacji typu indeksowanie czy
reorganizacja dysk mi niemilosiernie rzezi tam i z powrotem, zamiast
zaladowac caly plik bazy do pamieci (mam 32 MB) i tam sobie na
nim mieszac.

Tomek

Wpadlem na pomysl, zeby zamiast hpfs zastosowac linuxowy ext2fs,
ale nie istnieja narzedzia umozliwiajace konwersje z jednego na drugi
bez reformatowania dysku. Czy komus udalo sie moze posadzic Warpa
na ext2 bez koniecznosci uzywania hpfs jako systemu plikow dla
dysku startowego?