Internet Dialer

Autor: Andrzej J. Piotrowski (a_j_p_at_it.com.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 17:19:36 MET

Pisze - niestety nie z pod Merlina, a spod (fuuu...) W 3.11. A to po
krotce moja historia

Instaluje merlina. Wykrywa drukarke, wykrywa ze jest modem, nie
wykrywa karty dzwiekowej, ktorej nie chce skonfigurowac (ale o tym w
nastepnym mailu). Instaluje poprawnie fax, drukarke. Uruchamiam Hyper
Access z Bonus Packa - konfiguruje, wszystko w porzadku. Nage
zachcialo mi sie polaczyc z internetem. Hyper Acces chyba nie do
tego. Probuje TCP/IP - ale to chyba glownie do sieci. Szukam czego
spo helpach - nic nie znajduje. W koncu w starej instrukcji od Warp
Connecta znajduje narzedzie - IBM Internet Dial-up (czy cos takiego),
szukam, nie moge znalez. Po dlugim czasie uruchamiam przez przypadek
aplikacje PMSLIP. To to! Trudno sie domyslec. Dobra. Konfiguruje
modem - dziala, mimo ze konfiguruje na inny typ, bo mojego nie ma na
liscie (ale w Hyper Acces bylo w porzadku). Nie chce sie rozlaczac -
robie to stukajac w widelki. Dzwonie do mojego prowaidera, nie moge
wpisac nic z palca. Ogladam chelp. Wpisuje mu przykladowy skrupt:
/r
login:
[USERID]
password:
[PASSWORD]

Nie dziala - logiczne. U mnie jest Username: a nie login:. Zamieniam
mu na username - nic. Probuje roznych rzeczy, az w koncu dochodze, ze
trzeba mu na poczatku zostawic same [USERID] i wtedy na pytanie
Username: wpisze moje ID. Dobra, ale nie wiem jak skonfigurowac
password. Daje mu po [USERID] napis [PASSWORD], a ten nic nie robi.
Wpisuje pomiedzy nie Password: i przy wlaczonej opcji Debug wydaje
sie, ze wpisuje. Loguje sie bez tej opcji, wpisuje prawidlowo
Username: , ale przy paswordzie wpisuje: info: . O co mu chodzi?
Znalazlem jeszce IBM Internet Dialer - ale to chyba nie do tego - a
dobrze operuje moim modemem tzn. rozlacza sie itd.

Czy ktos moze powiedziec jak to zrobic?
Lech Wiktor Piotrowski
    a_j_p_at_it.com.pl