Re: Instalacja Warpa

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Mon 23 Dec 1996 - 21:03:02 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:

> [...]
Oj nieprawda !
Zadalem sobie kiedys trud i poczytalem specyfikacje (a wlasciwei ich
opisy) posciagane gdzies od WD, czy jakos tam.
EIDE DEFINIUJE SPOSOBY NA OMINIECIE BARIERY POJEMNOSCI. Definiuje tez
"szybkie" tryby pracy. ATA to to samo w wydaniu SEAGATE'a

> Wlasnie. NORMAL (jak zwykle. dysk ma staly przelicznik w swojej elektronice)
> LARGE, przeliczanie dysku w ten sposob, ze glowice razy 2, a sciezki /2 - To nie jest CHYBA tak po prostu !

> Przeliczenie nastepuje w DOS.
Zarty !?
Jezeli juz to pod BIOS (int13h).

> LBA. Przelicza juz sam jak chce. lecz LBA jest obslugiwane wewnetrznie
> przez dysk twardy. Niektorych dyskow nie da sie ustawic na LBA.
> Sterownik ma tu niewiele do gadania, bo to dysk mowi sterownikowi
> ile ma sciezek/glowic/sektorow. Sterownik co najwyzej moze dyskowi
> kazac przestawic sie w tryb LBA, bo po wlaczeniu zasilania chodzi jako normal.
> prawdopodobnie sterownik tez musi miec obsluge lba, ale tego pewien
> nie jestem.
NIE MUSI (wez stara I/O-ke i podlacz ja jako kanal IDE disablujac jego
dublera na plycie).
Sterownik sie nie zmienil, on tylko przyspieszyl (nie wiem, czy musial
przyspieszac - napiszcie; wydje mi sie ze stare karty tez pracuja w
PIO..., gorzej z IORDY - tu juz tylko nowsze karty to lapaly).

> Jak namieszalem, to prostujcie :))))
W dalszym ciagu aktualne :)

--
Radoslaw Skorupka