THREADS=?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sun 22 Dec 1996 - 23:03:11 MET

cos mi sie przypomnialo,
cos co moze byc uzyteczne dla wielu,
po spadku cen RAMu jaki mial miejsce
w konczacym sie roku.

Otoz, w CONFIG.SYS mamy zmienna systemowa THREADS
ktora ustawia program instalacyjny OS/2, a ktora wyznacza
maksymalna liczbe threads ktore moga "wspolegzystowac"
w danym momencie w naszym systemie.
  Po instalacji na malej pamieci (przyklad - moja pierwsza
instalacja to bylo 5MB) zmienna ta przyjmuje wartosc np. 256.
Jezeli dokupimy pamieci i odpalimy OSa jak gdyby nigdy nic -
nie wykorzystamy jej w pelni bez zmiany tej zmiennej, bowiem
dojdzie do niepotrzebnej "serializacji" watkow ktore przy
wystarczajacych zasobach moglyby byc spokojnie "wykonywane
rownoczesnie".
  Ja tak wlasnie mialem, i dopiero przegladajac
"The Design of OS/2" natknalem sie na szersze objasnienia.
Przy 16MB podnioslem do 1024 i otrzymalem ODCZUWALNA poprawe
(coraz wiecej aplikacji, takze i shareware wykorzystuje
naprawde dobrze multithreading)

Grego

P.S. Maksymalna wartosc to THREADS=4095

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi