Re: Niewytlumaczalne pady OS'a

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sun 22 Dec 1996 - 19:35:55 MET

On Sun, 22 Dec 1996 14:40:50 +0100, Radoslaw Poplawski wrote:

>Jak znam plyty Shuttle - to chyba cos z kontrolerem...

mam wlasnie okazje zmienic (za darmo) mojego HOT433 z Intel DX4/100
na jakiegos tajwanskiego noname PCI z AMD 5x86 133MHz
i zastanawiam sie czy to zrobic czy nie.
nadal nie odczuwam potrzeby pentiuma,
do tego co robie mocy obliczeniowej mi wystarcza,
a na gry nie mam czasu. Predzej dokupie jeszcze pamieci
bo 64 MB to brzmi dumnie :-)
ale wlasciwie i to nie jest mi specjalnie potrzebne
mam 40MB i nie sadze by dodanie RAMu znaczaco wplynelo na osiagi
tym bardziej ze przekonalem sie iiz waskim gardlem mojego
systemu byly dyski. Przejscie z Trailblazer'a (ktory tez przecie
nie byl bynajmniej wolnym dyskiem) na Fireballa dalo niezlego
kopa. Znacznie wiekszego "organoleptycznie" niz benchmarkowo
Benchmarki poprawily sie o circa 25%, natomiast system niektore
rzeczy realizuje 2 razy szybciej!
Przyklad: ja mam w PMmail'u ponad 130 folderow. Jesli odpalam
rownoczesnie dialer i PMmail to poprzednio juz dawno bylem
podlaczony kiedy wreszcie otwieralo sie okno PMMail'a.
Teraz PMMail jest otwarty kiedy jeszcze slychac cwierkanie
dogadujacych sie modemow (a dopiero ladnych paredziesiat
sekund pozniej ppp konczy soja "gre wstepna" mimo iz mam
static IP wiec dogadywanie sie mojego komputra z hostem
providera nie powinno byc takie dlugie).

w sumie ... co mi radzicie w sprawie tej mother-board?
moglbym tylko przerzucic procesor, ale obawiam sie ze
wymagalobyto upgrade'u flash-BIOSu a przyznam szczerze
ze sie do tego niespecjalnie pale.

Grego

P.S. A propos subject'u - up-time jest juz ponad 20h
  wiec to jednak chyba byl ten driver UMC, ktory sobie
  widocznie nie radzi z za duzymi dyskami.
  Tylko zeby az tak padac - to naprawde przesada.
  Nie mogl sie ograniczyc do jakiegos TRAP'a ????
  :-)

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi