Re: com.sys i vcom.sys

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Fri 13 Dec 1996 - 01:30:36 MET

On Thu, 12 Dec 1996 19:08:50 +0100, Mariusz Fras wrote:

>Czy moglby mnie ktos oswiecic. Mam zainstalowany OS/2 Warp 3.0 PL.
>Na razie rzadko go uzywam i rzadko odpalam. Nagle wczoraj podczas
>bootowania wypisal mi:
>
>SYS1201: Sterownik F:\OS2\BOOT\COM.SYS podany w DEVICE w linii 60
>pliku CONFIG.SYS nie zostal zainstalowany.Linia 60 zignorowana.
>WYJASNIENIE: Zaden ze sterownikow zawartych w podanym pliku nie zostal
>zainstalowany pomyslnie
>
>i dalej podobnie z F:\OS2\MSDOS\VCOM.SYS.
>Potem system bootuje sie do konca i z kilku rzeczy ktore uruchamialem
>wydaje sie pracowalo o.k.
> [...]

Sterowniki te sa odpowiedzialne za obsluge portow szeregowych:
COM.SYS dla OS/2 i VCOM.SYS ( virtual com ) dla sesji DOS. Jesli sie nie laduja
to jest to najprawdopodobniej efekt wykrycia niestandardowych portow: inne adresy, przerwania.
Najprosciej rozwiazac to podajac w wywolaniu rzeczywiste dane. np. dla
COM3 chodzacego na adresie 0x3E8 i przewaniu 5 trzeba podac :

DEVICE=D:\OS2\BOOT\COM.SYS (3,3E8,5)

Jesli wczesnie wszystko chodzilo OK, to znaczy ze cos zostalo zmienione w konfiguracji sprzetu.
Z reguly na COM1 siedzi mysz, i wtedy COM.SYS widzi tylko COM2.
Jesli teraz zablokuje sie COM2, to COM.SYS nie ma zadnego portu do obslugi i wywala taki
komunikat jak wyzej.
Jak ten COM2 nie jest do niczego wykorzystywany, to spokojnie mozna dopisac na pocztku linii
krotki napis REM, i komunikat zniknie, i wszytko bedzie OK.

pOSdrawiam
Jarek