Re: [WINNT] Windows 10 Home nie widzi dysku podłączonego do USB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 10 Home nie widzi dysku podłączonego do USB
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Tue, 02 Apr 2024 14:05:20 +0200
Mon, 25 Mar 2024 17:01:37 +0100, w <uts729$fi2$1$Ewa@news.chmurka.net>, Ewa
<ED@comp.pl> napisał(-a):

> Witam
>
> Dysk zewnętrzny WD HDex 2,5” USB3 3TB Elements Portable spadł ze stołu.
> Gdy spadał nie był podłączony do laptopa.

Dysk magnetyczny, czyli "awaria mechaniczna".

> Następnie to samo VR-Verify puściłam dla tego dysku zewnętrznego SSD

Jaki SSD? Ten WD to HDD.

> i wtedy zaczęła narastać liczba Bad Blocks na dolnej krawędzi tego
> programu. W momencie gdy pokazało się Found:64036, a Status nadal
> pokazywał  0%, przerwałam działanie programu.

W sumie nic dziwnego, upadki HDD tak się kończą.

> Teraz ani program HDDScan 4.1, ani żaden inny, nie widzi tego dysku
> zewnętrznego podłączonego do USB. Na ekranie Windows 10 Home pokazuje
> się komunikat z żółtym trójkątem z wykrzyknikiem i napisem: Nie
> rozpoznano urządzenia USB. Ostatnie urządzenie USB podłączone do tego
> komputera nie działa właściwie i system Windows nie rozpoznaje go.
> Inne dyski USB są widoczne. Podłączenie tego dysku przy pomocy innego
> kabla nie pomaga. Lampka na obudowie świeci się w sposób ciągły. Pojawia
> się typowy dźwięk przy podłączaniu i odłączaniu kabla USB.

Rozebrać i sprawdzić. Zobaczyć czy jest polutowany z obudową, czy po prostu
włożony w kieszeń. Najprościej sprawdzić w Google.

> Co można zrobić? Zależy mi przede wszystkim na odzyskaniu
> (przepisaniu/skopiowaniu) danych.
> Jeśli samego dysku nie da się uratować, to jakoś to przeżyję.

Pewnie już nic. Jeżeli da się rozebrać, to można spróbować podłączyć do SATA i
zczytać sektory, a potem bawić się w odzyskiwanie (o ile dadzą się jakieś
przeczytać).

> Sa to dane bardzo cenne dla mnie, ale nie chciałabym ich ratować za
> wielkie pieniądze.

Firmy typu IOmega (jeżeli nie przekręciłem nazwy) to pewnie odzyskają, ale
kwota to tysiące złotych.

> Gdybym nie spróbowała programu HDDScan 4.1 prawdopodobnie mogłabym
> przynajmniej skopiować pliki ważne dla mnie.

Być może.

Najpierw musisz wydobyć dysk z kieszeni, przez USB nic nie zrobisz z uszk.
dyskiem. USB zatnie się już na pierwszym uszkodzonym sektorze i być może
dlatego masz aż tyle uszkodzonych. Musisz podłączyć bezpośrednio do SATA.
Robi się to tak: https://www.youtube.com/watch?v=f9FcCDcXJcY