Re: [WINNT] JEBAĆwindows10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] JEBAĆwindows10
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 11 Aug 2022 22:04:52 +0200
On 11/08/2022 21:55, cana wrote:
CMYK  im nie pasił?
pewnie kwestia  czym były zrobione  pliki  :-)

fop-em [1]. To taki generator PDF ze swojego języka xml. Dużo by wyjaśniać dlaczego to takie akurat, ale ogólnie była ostra dysputa z DTPowcami, co to jest CMYK i że K 100 nie oznacza czarnego "bo oni mają profile".

Nie doszliśmy co było źle z PDFem, ale doszliśmy że mieli coś źle z profilami, ale to że mieli źle, to dobrze, bo tak jest właśnie dobrze, że mają źle ;)

Na pieńku miałem jeszcze kilka razy z innymi sprawami, ale ta rozwaiła mnie najbardziej. Ech, szalone lata 200x, miło wspomnieć.

[1] https://xmlgraphics.apache.org/fop/

PS. Tak mi się jeszcze przypomiał koleś, chco chciał od nas pliki wygerowane *DOKŁADNIE* przez Corela 8.coś, bo tylko takie mu się drukują. Mieliśmy wersję 14, a zapisanie w wersji 8 nie działało u niego jak chciał ("Panie, linie znikają, musi być ten"). Nie pamiętam finiszu tego akurat przypadku, ale śmiechu było dużo. Co za zabawne rzemiosło to całe DTP... mam nadzieje że jakiś postęp nastąpił, bo już od dawna pilnuje się, aby mieć 0 kontaktu z uwagi na ochronę resztek logiki.