[WINNT] jak zatrzymać, usunąć, odinstalować niepotrzebne usługi korzysta

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] jak zatrzymać, usunąć, odinstalować niepotrzebne usługi korzystające z dysku
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Wed, 10 Nov 2021 19:21:22 +0100
witam
chciałem sobie zrobić komputer do grania w stare gry. Teraz wiem że to błąd i kiedyś opisze historię, ale na razie mam duuuży problem z usługami które dosłownie "ryją" po dysku. win 10, ryzen7, 32giga ramu i..... dysk talerzowy. Z pewnych powodów nie mogę tam dać dysku ssd. po starcie sytemu dioda twardego dysku nie gaśnie. Responsywność spada do zera, mogę sobie myszką pojeździć po ekranie, otwarcie chroma zajmuje około 1 minuty Komputer nie korzysta z internetu, w sensie mam w dupie wirusy, zapory, malware, aktualizacje, indeksowanie... chrome był potrzebny do sciągnięcia steam i gog - nikt nigdy nie będzie się nigdzie logował. Również wieloużytnikował, drukował, sprawdzał pogody, czytał reklam, odwiedzał xbox-cośtam.... Czy jest gdzieś jakiś poradnik jak zubożyć win10, do wersji minimum do działania gier? (powiedzmy wiedzmin i nic nowszego)
lista, tak pi razy oko
ms malware protection signatura update
win modules instaler worker
waasmedic agent
host: usługa zasad diagnostyki
host: windows update
host usługa unistack
antimalware serwice executable
usługa sieciowa
host - system main
wyszukiwarka
xbox indentity...
indeksator m-s windows search
host usługa managera licencji win
host harmonogram

jak zostawię system na 15 minut - sytuacja się uspokaja nieco. dioda dysku przygasa nieco. JA bym sobie życzył żeby raz na parę sekund mrugnęła i koniec. Za sugestie kup ssd dziękuję, mam i używam, ale ta wersja windowsa musi się zadowolić starym hdd

z góry dziękuję za wszelkie porady
ToMasz