Re: [WINNT] Odzyskiwanie plików po formacie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Odzyskiwanie plików po formacie
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 2 Nov 2021 19:54:38 +0100
To zależy, czy aparat wykonuje szybki format, czy pełny format (bardzo mało
aparatów ma tę drugą opcję).
Skocz na forum użytkowników tych aparatów.
Odzyskujesz zdjęcia, czy filmiki?
Tobie w ogóle zależy na tych plikach?
Co do odzyskiwania to jeśli karta jest w formacie exFAT (typowy format do zapisu multimediów, ale karta SDHC 32GB może być również w formacie FAT32), to jej naturalnym środowiskiem jest Windows, a nie Linux.

Jakoś po Nowym Roku odzyskiwałem zdjęcia i filmy z partycji linuksowej dysku HDD małego NAS, sporo wówczas pytałem i pisałem na grupie o linuksie, szybko się zapomina szczegóły. Pomijając PhotoRec które jest dla hardcorowców (no przykładowo nie zachowuje nazw plików czy folderów), to kilka programów wykładało wszystko jak na tacy (np. widziałeś wszystkie miniatury wszystkich rzekomo wykasowanych plików, do tego z prawidłowymi oryginalnymi nazwami), wystarczyło za odzyskanie zapłacić $$$ czasem całkiem nieduże.
Przykładowo EaseUS oferuje taki software.

-----
Przed formatem nagrywałem filmiki >1GB, a potem kartę szybko-sformatowałem w
aparacie.
To w ogóle możliwe, aby format w apracie wyzerował całą kartę w kilka sekund?